INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 14 januari 2013

Handgjorda kaffekoppar tilltalar....

Att samla på handgjorda kaffekoppar och tekoppar ligger mig varmt om hjärtat. Jag har köpt med mig ibland när jag varit på semester och gillar att ha med mig något hantverk hem. När vi har kalas eller fest åker alla fina koppar fram och det är charmigt att man kan välja en kopp man gillar......

 de flesta är samlade i ett fönsterskåp i köket. Det är trångt där inne så alla får inte plats längre. Jag tycker om att fösa ihop saker så att de är på samma plats.Jag är övertygad om att samma sorts saker trivs ihop och vill vara tillsammans och umgås.......

 ....flera av kopparna har en lokal duktig keramiker gjort till mig........

 .....här flera med rosor på i olika utföranden men också en och annan kopp i svart finns med......

 ......sockerbitar från Danmark, hjärtformade, klöverformade och annan mix, mysigt.........

......den gamla tekannan är ett loppisfynd och används ofta. Puss o kram på er och vi syns snart igen/Ingela.

18 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Jätte fina koppar. Dina bilder är så
stämningsfulla.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Tess på Tilda och Mamma sa...

åh det är så fint med koppar har själv en förkärlek att börja samla på olika och helst keramik handgjorda vita.
Tyvärr så finns det inte plats till slut i skåpen, har lovat mig själv nu att köper jag nya måste några andra bort innan dom nya kommer in i huset.
Ha en fin dag/kram Theres

Chokladvillan 1910 sa...

Mysigt med hantverk, Sockerbitarna var roliga, har jag inte sett förut ;)
Kram Anki

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja visst är det fint med koppar. Jag är beroende av att köpa det:)
Fina bilder du visar.
Ha en fin kväll.
Jennie

No34 sa...

Inte ofta man får tag på nya kaffekoppar, oftast är det muggar..
Så vackert ihopföst i ditt fönsterskåp!!
Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

Lallbacken sa...

Hej Ingela. Så många fina muggar och koppar!! Jag har också den där lasten, att "släpa hem" muggar och koppar. Ha en bra vecka ;)
/mia

Arja sa...

Halloj!
Koppar kan man inte få för många av, gillar även ditt sätt att tänka att dom trivs där ihop i ditt skåp. Hm, det skall jag nog också börja säga :O) hoppas mannen gillar det "talesättet" lika mycket som jag hihi. Men vilken vacker hörna du visar av ditt kök, nyfiken på mer ;O)
Önskar dig en fin start på veckan
kram kram Arja

Kristie sa...

I agree that anything collected looks its prettiest when grouped together. I think it makes for a lovely display. I love the sweet cups with the flowers on them and the sugar cubes shaped like hearts. It reminds me of Valentine's Day. :)

I love to dishes, bowls, pitchers and cups in cream and white colors and sometimes you will find the odd dish that doesn't fit in but I still like it anyway! Ha

Annica sa...

Otroligt vackert med alla dessa söta koppar på ett och samma ställe, jag tror också att de trivs tillsammans =)
Och skåpet är så nött och fint!
Trevlig kväll på dig!
Kram Annica

Levindas Värld sa...

Rolig idé! Fantastiskt fina koppar och ett underbart fönsterskåp! Jag älskar tegelväggen som bryter av så snyggt! Ha det gott:)

Sirpa sa...

Vilka fina koppar och så mysiga bilder!
Kram Sirpa

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Tack för dina uppmuntrande ord på min blogg:)! Vilka vackra muggar, och vilken mysig ide' att låta gästerna välja kaffemugg. Det där skåpet är fantastiskt vackert. Och vilken fin patina på hushållsvågen! Ha en härlig dag!

Kram från Maria

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fina koppar som trängs där inne i det fina skåpet !! Kraaam Anette

Källeboda lantliv sa...

Ja visst är det charmigt med udda porslin ..det gillar jag med ! fint skåp ..kram på dig jeanette kallebodalantliv

LissasVita sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på..ja men jag tror alla de där är vänner i ditt fina skåp!! Kramen Lisbeth

arlete sa...

Olá! Vim agradecer tua vista.Estou te seguindo.Tenha um seman maravilhosa.Beijo

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad underbara koppar som trängs i ditt härliga skåp.Ha en underbar onsdag fina Ingela.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Oooi, vilka söta koppar...kan jag vara nyfiken, vem har gjort såååå ljuvliga keramik? Jag bor här i Finland och har inte sett så fina...

MVH; Kirsi Från Nådendal