INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 5 mars 2012

Planteringsbord / Planting table

Hej på er, för några årsedan gjorde jag denna planteringsbord / hörna. Jag ville ha ett bekvämt ställe att vara på när jag planterade och gjorde roliga arrangemang till min trädgård. Här kunde jag slarva och skvätta med jord och lekakulor. Jag sopade bara ner allt på gruset när jag var klar. Det tog mig ganska lång tid att få till den här hörnan med alla grejer som jag ville skulle platsa och dessutom vara praktiska och lite annorlunda förståss.
En natt blåste det så mycket att det kändes som att hela jorden skulle blåsa någonstans. Jag hörde hur det small till ute och tittade ut mitt i natten. Det jag fick se var inte så roligt. De gamla dörrarna hade blåst ner över alltsamman och mycket var i tusen bitar, krukor,glasklockor,glasskåp, hyllor ja allt var i kras. Det dröjde flera dagar innan jag tog rätt på allt och jag gick en omväg när jag skulle ut i trädgården för att slippa se eländet.Hörnan blev aldrig mer som den var men först nu känner jag lust att bygga upp något liknande igen.......

 ...........de gamla dörrarna, borden och en del andra grejer går ju förståss att använda igen.........

 ......jag hittade en gammal mangel för några tior som jag målade och slipade, det blev ett annorlunda inslag bland kryddväxterna......

....hjärtat står för hopp och jag blir ändå glad av bilderna på planteringshörnan och det påminner mig om att våren är på väg. Att allt rasade är ju inte hela världen, det handlade ju bara om saker.
Puss o kram till er som tittar in, ni alla glädjer mig varje dag /Ingela.

24 kommentarer:

Tinas bo sa...

Nej vad hemskt!!
Din hörna var ju sååå fantastisk..
Men du fixar det, och det kommer att bli sååå vackert igen!!

Härliga minnesbilder

Kram Tina

Loppe sa...

Åååååh..... så fantastisk´det var i dit hörna - og det bliver det visst igen !! :o))

Du har jo en super fin stil og massor med gode ideer...

Den dér 'mangel' wauw !

Vi glæder os til at følge dit projekt !!

...♥


Kram
Loppe

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag kommer ihåg din planteringshörna.. Men så tråkigt att det gick sönder. Du kommer säkert att göra en lika fin en gång till :)
Kram
Marie

Chokladvillan 1910 sa...

Helt underbar hörna ! Mangeln gillade jag skarpt ! Hoppas att du får ordning på eländet...trist när det händer.
Kram Anki

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det här var tråkigt att höra, fy jag förstår din känsla...jag hade bara ett pyttearrangemang med lyktor, krukor, osv på ett bord ute som blåste iväg...men bara det var svårt att ta reda på...så din känsla måste vara flerdubbel...

Kanske vårens intåg och vårkänslorna triggar igång längtan efter en ny planteringshörna...

Ha det gott!
Kram,
Regina

fia sa...

Insprationen flödar och jag blir så sugen på att göra nån lilkn hörna på min altan . Fiffigt med mangeln där .

Anna sa...

Usch vilket elände...Förstår att lusten rann ur dig...
Men så ljuvligt det var! Så skulle jag också vilja ha det i sommar!
Kram Anna

Unknown sa...

Va fint det blir när du pysslar ihop saker.
Jag får som sockerdricka i kroppen när jag tittar in här.
//Lotta

annika sa...

Tur att det mesta gick att använda igen. En trivsam hörna som du har. Jag ska måla om garaget på nu i vår för att sedan bygga upp något mer trivsamt och funktionellt. Har ett planterinsbord i marmor men vill ha hyllor osv.
Du...nu ses vi snart! Kul ska det bli...tjohooooo

Kram

Vida sa...

nej vad tråkigt att mycket gick sönder..men jag tror din kreativa händer bygger upp något ännu läckrare och finare;)

som du säger..bara materiella ting..

Vidasolstrålekram

Byronesse sa...

Vilken fantastiskt fin liten hörna! Försök att hitta kraften att bygga upp den igen, det är både du och den värd!

Kram

Stan and Jody Gabara sa...

I love your inspirational potting table. I did an inspirational frame for my daughter. Hope you like it too.


Love, Jody

Mys och hemtrevnad sa...

helt otroligt inspirerande bilder idag....jag sitter här och börjar få vårkänslor som spritter i kroppen och bara längtar efter att få börja ta tag i trädgården och så får jag se dessa bilderna...nu längtar jag dubbelt....kramis semlan

LissasVita sa...

En riktig skapar hörna!! Jag där hade väl alla trivts! Kramen Lisbeth

Cc sa...

Vilken fin planterings hörna. Måste varit en fröjd att stå där. Kram

Rita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rita sa...

Hi Ingela,
I've just discovered your beautiful blog and what a pleasure has it been. It's a lovely corner of the world with a lot of inspiration.
Your potting table is so beautifully displayed and makes me want to have a garden...
I love your heart made with olive branch (is is olive?) . so precious.
And the birdhouse from your previous post is lovely.
Maybe you'd like to pop over to my blog for a visit?
kram
rita

LjuvligaLjung sa...

Åå vilken fin planteringsplats!! Den skulle jag inte tacka nej till.. Fy va tråkigt att så mycket gick sönder:/ Kram

Tezz sa...

Det kommer att bli jättefint i din hörna igen, det är jag säker på! Jag har lånat en av dina bilder till min blogg, givetvis länkat :) Kikar snart in igen. Kram Tezz

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nej men va fy va onödigt och tråkigt Ingela :-(
Jag blir lika dan blundar och låtsas som om inget har hänt .
Hoppas det var något i allt du kunde rädda ändå .
Med din underbara fingertoppskänsla för vackert får du nog till det igen och ännu bättre förankrat .
Många kramar /Lotta

Syster vit sa...

Det låter otroligt kul med en bloggträff och undrar därför var butiken ligger. Känner på mig att det är långt att åka.. Kanske går det att samåka med någon. Underbart planteringsbord, oj vad man längtar till att påta i trädgården nu.
Kram Liselott

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken underbar hörna.
Har tittat in här förut innan jag hade egen blogg och fick mycket inspiration här.

Kram Rosa

Unknown sa...

that´s not nice, when something like this happens! I wish you lot´s of luck for the garden!
Have a nice day!
P.s. check my give-away!

helle sa...

Hvor synd for dig, men du har fået det gjort så fint igen. Fin ide med den gamle rulle!

Kram Helle