INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 8 mars 2012

Handgjorda Rosenkoppar/ Handmade

Hej på er, det finns ju mycket saker som jag är förtjust i och ännu en passion jag har är handgjorda kaffe/te koppar. Har samlat på mig en del genom åren och älskar att köpa dessa fina saker. När vi har mycket folk här åker alla fina handgjorda koppar fram och då kan man välja sin favorit. De senaste i samlingen är dessa.........
 .....helst ska de vara vita och gärna oregelbundna och lite sneda och vinna , tycker att det är såå charmigt......
 ......det är en keramiker här i min stad som har gjort dom och hon heter Nilla och är så duktig. Jag gillar när leran är mörk och att lägga en ljus glasyr ovanpå, då blir det så där lite rufft..........

 ......även om handgjorda muggar är dyrare så går det inte att jämföra med en från de stora butikerna, dessutom är de mycket hållbara och känslan är kärlek när man håller i dom..........

nu greppar jag taget om min kaffekopp och njuter av mitt kaffe, tänk att det smakar såå gott när man har en fin kopp.Kramar till alla/Ingela.

20 kommentarer:

Madame Morell sa...

Ja, tänk när man satt vid ditt köksbord titt som tätt och drack kaffe,,,,, det var länge sedan nu. Fina muggar!
Kram.

Emmy sa...

Prachtige plaatjes en super die thee-bekers. Fijne dag groetjes Emmy

hagagården sa...

Underbart fina koppar,förstår om det är gott at dricka i dom.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

irene sa...

Såå underbart fina!!
Ha en fin torsdag!
/Irene

LissasVita sa...

; )fiina...Kramen Lisbeth

No34 sa...

Jättefina... och med rosor på!!!
Ha det gott, kram Kate

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina koppar.Älskar också att dricka mitt kaffe ur söta koppar.Fina bilder.Ha en skön torsdag söta du .Kram Rita ♥

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så herlige kopper, sarte og tøffe på samme tid.
Ønsker deg en fin dag :-) Anita

Cc sa...

Verkligen underbara med mönstret på. Kram

Susanna sa...

Hejsan

Så vackra koppar
Är oxå en fanatiker på att samla
porslin. Och nu hittade jag ett somv ar så söta och hur goda som helst att njuta sitt kaffe ur även gubbe tycker så.
Ha en bra dag
Sussi

Anonym sa...

Å så nydelige kopper!! Utrolig fine :)kjekt å titte innom deg :)

Ønsker deg en fin kveld.

Hilsen Ann

MISS ALICIA sa...

Hej,

Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där du hittar spännande brittiska märken!

Vänliga hälsningar,
Miss Alicia

Änglarnas hus sa...

Helt gudomliga muggar! Älskar hantverk!!

Kram kram!!Sanne

Byronesse sa...

Åh, det var de finaste muggar jag sett på länge. Tänk att få dricka sitt morgonte i en sådan...Då måste det ju bli en bra dag!

Kram

Photo by Maria sa...

Men så fina muggar.. Jag är ju väldigt svag för muggar av någon underlig anledning.. Och visst är det något speciellt med handgjorda..

Kram Mia

Anonym sa...

I love it - wonderful!!!
And - I love your book - I bought it last week.

Greetings from Germany

Martha E.

Vita små hjärtan sa...

Hej goa Ingela!
Oj vad det måste smaka gudomligt i dessa koppar!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Ingela...
ja som du förstår......dom GILLA JAG :)
å missa nu inte,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Rostrose sa...

The rose-cups are wonderful, dearest Ingela!!!
Kram Traude

Ullis/Leva på landet sa...

Dina koppar var bara så fina. Håller med dig helt om att det är en helt annan känsla med handgjorda än massproducerade...
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis