INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 26 mars 2012

Danmarksresa etapp 1

Hej på er, efter denna helg känns det som att jag aldrig mer blir "fölk" Jag och Petra har varit på vår tredje inredningsresa som vi arrangerat tillsammans med Vänerbuss i Kristinehamn.Tillsammans var vi 41 st glada,härliga förväntansfulla,inspirerande,nyfikna,sprudlande,generösa, afärssinnehavare,bloggare (plus två män förståss) som tillsammans gjorde denna resa.Det kommer bli mycket Danmark i några inlägg fram över. Jag väljer att plocka några kort från några av alla ställen vi besökte. Första stoppet var Röde Lade strax utanför Helsingör

 ........en gammal lada med bara gamla grejer från Frankrike. Här fanns mycket fina saker och vi var många som handlade här.......

 .....det var ganska mörkt i ladan så det var svårt att fota därinne. Denna gigantiska gren med belysning i fyllde mig med inspiration, det var mycket vackert. Den hängde ner över ett dukat bord......

 ..........gamla slitna hästar är så fina och jag har länge letat efter någon till mitt hem. denna häst kom inte med mig hem men däremot en annan .........

.........det finns huuuuur mycket fina saker som helst som man skulle vilja ha och detta var bara början.
Vi hade mycket roligt på den långa bussresan. Vi hade ett lotteri med ungefär 100 vinster. Vi hade två auktioner. Vi åt och drack och vi drack och åt och vi var glada när vi kom till vårt Danska hotel. Tack till er som skänkte så fina vinster (puss puss) Tack till den suveränt fina och härliga busschafför Sören och tack till Kaffepojken, tack Petra och tack alla vänner på bussen. I nästa inlägg visar jag bilder från det finaste ställe jag sett i hela mitt liv åååå säger jag bara. Kram/Ingela.

19 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Härligt att ni hade det kul ! Nu är man ju nyfiken på fynden... ;)
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

VACKRA hem och interiör sa...

... jag är som i trans fortfarande...
TACK, TACK, TACK... har inte skrattat så mycket på länge...
Stor kram
Pia

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Tack själv! Visst hade vi det bra på alla sätt. Jag har fått bilder i huvudet hela dagen på jobbet av alla intryck, kommer nog ta en stund att smälta allt :) Härligt!! Ska bli kul att se vad du hittar på med dina inköp. Må så gott
Kram Marie

Hanna sa...

låter roligt.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det har varit en underbar resa och vi har sett så mycket fint=) Tusen tack för ni ordnat ännu en succé!

Kramar,
Regina

Unknown sa...

TAck själv Darling!"!!!!

Anonym sa...

Tack och kram Ingela! Du och Petra är fantastiska:)Och vilken tålmodig chaufför - helt otrolig! Ses snart!
Kram Nina

annika sa...

Tack för att ni har energi till att ha ordnat ännu en fantastisk resa. Jag har redan börjat spara till nästa års tripp. Ska bli kul att se allas bilder.

Kram

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

GUD som jag önskar att jag bodde "hemma"!! Så bra att ni hade en bra resa, ser verkligen fram till fler fynd bilder c",)

Klem Anna

Arja sa...

Hejsan & välkommen hem igen hihi!
Gick också igång på den där grenen som hänger i taket & även björken, sparar dom i en mapp för att förmodligen använda vid något tillfälle ;O) Ser fram emot fler bilder och vad som shoppades.
Kram Kram Arja

idémakeriet sa...

O vad avis jag är på er.
Ni måste ju haft det underbart!
Jag blir väldig nyfiken på stället som du pratar om.
Jag längtar efter att se mer bilder.
Kram på dig.
Gerda

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack själv för en fantastisk resa!
Såå kul, såå inspirerande!
Ser fram emot nästa år igen:-)
Tack för hjälpen med mina kryckor på lördagseftermiddan! Ska lägga in bilder i min blogg i veckan också...
Kram kram Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad härligt att ni har haft en mysig resa.Underbara bilder du visar.Ha nu en fin vecka goa du .Kram Rikta ♥

Pysselpalatset sa...

härlig resa, som jag förstår.... och många gånger så har man något liknande... får bara en idé om att tänka om... Gillar den där busken med ljusslinga som hänger upp och ner... Något för mig i butiken, till hösten... tack för idén... kram J

No34 sa...

Åh, vilken härlig resa... Skulle gärna ha följt med!!! Nyfiken att se nästa etapp..!!! Ha det gott, kram Kate

Källeboda lantliv sa...

Låter som en jättekul resa ..den franska stilen är underbar ..så mycket fint ! härlig inspiration ..kram jeanette.kallebodalantliv

Unknown sa...

Vad härligt att ni hade roligt..och att resan var så gicande..kanske man kan följa med nästa gång =) Kram Nadja

nina/nice sa...

Tack Ingela för ditt och Petras engagemang med att
ordna med resa, lotteri utflyktsmål m.m m.m!!!
Det var som vanligt helt underbart att följa med!
Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
Kram Nina

Loppe sa...

Heeeej...

Også bilder hos mig :o)

Tack tack tack for att jeg fik følge med

Kraaaam
Charlotte