INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 20 augusti 2009

EFTERFESTEN.......

Hej, nu vill jag tacka alla som gjort hela denna fest med bokutsläppet så underbart, alla mail,alla kommentarer, alla telefonsamtal. alla presenter, alla blommor, alla kramar och pussar. Jag kan inte tillräckligt tacka var och en så jag gör det här. Jag har inte landat ännu utan festen fortsätter. Beställningarna strömmar in varje dag och bokens andra upplaga kommer i slutet på september. Böckerna sålde slut överallt på otroliga 3 dagar, helt ofattbart, detta kommer jag aldrig att glömma, TACK alla ni som gjorde detta möjligt..........

......ojoj vad mycket champange och annat jag ska festa med framöver som bara väntar på att bli uppkorkade hihi..........

.....flaskor i långa banor..........

........fick en underbar skrivbok av våran fotograf Elin Jibbefors som hon hade gjort själv, det är fina stämplar och text i boken. Det var många som skrev vackra saker i den under partyt.....


.........fick en söt liten spettekaka utav Marta och Lennart.........


..... utav Marie (vita ranunkler) och Melinda (mig & Alice) fick jag värdens goaste lilla påse med såå mycket sött i, dessa godsaker ska jag äta med andakt, tack snälla Melinda att du var med på ett hörn oxå, jag blev så glad för det så det vet du inte.......

.....allt i denna påse hette så gulliga saker tex NJUTA, JHOVALIA, MORS PASSION, MORMORS SIDENKUDDAR........


..........Mia (lilla blanka) kom med den sötaste strut du kan tänka dig och en söt kruka med taklök ......


.........denna söta bukett med kruka fick jag av Jennifer och Micke, jag fick sååå mycket mer blommor och andra fina saker så det är inte klokt, tack alla ni som gjort detta till en stooooor plats i mitt hjärta.

Ps Nina Simonsson utan dig hade denna fest gått åt pipsvängen Ds.

KRAM/INGELA

52 kommentarer:

ewa-christine sa...

Detta är ni väl värda!

annashusidingtuna sa...

Håller med ewa-christine fullständigt!
Kram Anna

Anonym sa...

Underbart trevliga presenter1

Tänk vad härligt det är att sitta efteråt och smälta intryck och bara njuta av det som hänt...

Antar att ni svävar på moln :9

Kram o trevlig helg
Lena

sara på hedepipan sa...

Måste erkänna att jag är lite avis, men detta va ni värda.
många kramar och pussar sara

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men oj så många fina presenter !
Du kan ju ha värsta festen igen med alla fina flaskor du fått ;-)
Hoppas du får leva på alla minnen länge nu , och succén verkar ju fortsätta , de e så häftigt tycker jag .
Morrar lite över att jag inte kunde komma , men ,men .
Vem vet vi kanske ses i ngt annat sammanhang !
Lots n´lots of love /Lotta

Maliva`s verden sa...

Gratulerer så masse med utgivelsen va boken...Alle gavene er du verd.Nå har jeg endelig fått tak i en selger her i landet..Så boken deres kommer også til meg iløpet av en uke...yipppee.Gleder meg..Nå har du masse å kose deg med i helgen:o)Klem fra Maliva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Ingela. Så mycket fint du fått, och så alla fina minnen av det här. Förstår att du går i ett lyckorus. Tror aldrig jag hört om någon annan bok som sålt slut så himla fort, det blir Guiness rekordbok, lätt! Nu får du fira med lite skumpa ikväll. Ha en fin fredag och goa kramen.
AnnaMaria

Siren sa...

Jeg er så glad på deres vegne, såå fortjent! Ønsker deg ei riktig god helg! Klem :)

Lunalei ;-) sa...

Så mange fine gaver du har fått! KJempe koselig! Jeg synes du har fortjent alle og flere til!!! Kjempe glad på dine vegne! En riktig god helg til søte deg!
Klem fra Lunalu

Evelina sa...

Ojoj, vad mycket fint!

Kram Evelina

Soltorpsgarden sa...

Så mycket fint! Och vilken härlig känsla att få fira boken och att den sålde slut så snabbt! Det bekräftar ju att det verkligen fanns ett behov! kram

Ingis sa...

Det är ni väl värda med en så fantastiskt fin bok! Grattis!
Vilket party ni verkade haft blir lite avis att inte vara där:) Nu kan ni ha en redig efterfest och fira allt det härliga ni jobbat fram.
Kram Ingis

My home is my Castle sa...

Ja dette har dere fortjent :)
Jeg vil takke dere for denne helt nydelige boken :)
Nå har jeg mye å kose meg med fremover ;)

Stor klem fra Kari

P.s
Stikker gjerne innom hvis du trenger hjelp til å tømme flaskene dine hehe

Mitt hvite hus sa...

gratulerer med alle disse flotte gavene som dere fortjente så masse...
god helg..
klem kerstin

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så mycket fint och gott!! Nu kan du dricka bubbel och äta Marie och Melindas godis varje dag och bara NJUTA AV LIVET!!!! Er bok går som smör i solsken i butiken: )

Ha en bra helg!! Mari.

Unknown sa...

Åh, så skoj det känns! Och ojojo så overkligt! Visst!! Ja, visst har vi haft lyckan att ha alla dessa underbara människor runt omkring oss och vilket stöd!! Ja, vi har dem att tacka för allt detta. Ibland kan jag undra vad vi gjort för att förtjäna allt detta? men va huldur vi kan ju inte bara bli lurade av såna som stockholms dåren,! Kram Petra

Ett Vitare Hem sa...

Grattis! Fick boken i förrgår och åh vilken underbar bok ni gjort, insperationen flödar här vill jag lova efter att gång på gång bläddrat i den, jag verkligen älskar den!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Viveka i Bläckhornet sa...

Först ett STORT grattis till er för era framgångar. Den boken är något utöver det vanliga. Har ännu inte fått den men jag vet att den är på väg. Har ju kikat på flera bilder som bloggare lagt ut. det är något att längta till.

Och vilka presenter du fått. Det blir fest länge därhemma ser jag...haha.

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande helg efter allt jobb.

Kramar Viveka

SussiLibySweden sa...

Hej!

Så mycket fint ni har fått med alla de vackra sakerna och det är ni verkligen värda.

Boken slutsåld det förstår jag för den är så underbar...jag njuter...


Fira nu ordentligt och en trevlig helg, Anneli...SussiLi..

Vit som snö sa...

Måste bara få gå in till dej o säga att jag visste visserligen att du o Petra har talang o god smak men nu har ni lyckats över alla förväntningar!!!! Hämtade Boken hos Tess- Tildas mamma igår o jag är salig!!! Den är heeeelt underbar o fantastiskt vacker.
För mej klår den Jeanne D'Arc- böckerna med hästlängder. (o jag har alla dom)
Tur att jag har 3 lediga dagar nu, jag kommer att vara okontaktbar;-)
Förstår att ni jobbat i massor med den men det måste kännas värt det när resultatet blev sååå perfekt!
Trevlig helg! Kram Cilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ojojoj..så mycke fint du fått....det är du helt klart värd!!!
väntar på mitt ex...hoppas den kommer idag..LÄNGTAR !!!!
Ska bädda ner mig med maggen å boken liggandes på magen...hihihihi..det måste jag fota....*LER*
Vad kan vara underbarare än det..?

Ljuvliga bilder!

Kramizz hjärtat!
Nilla

Les Cotrions sa...

Congratulations! You deseve all these faboulous gifts!
Happy week end!
Vale

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så fina gåvor..men det är du såå värd efter allt slit med boken!! Vell gärna ha den..verkar sååå underbar...kan man köpa direkt av er?? Eller har ni någr återförsäljare?
Vill ha en!!

~~♥ Kramar Millan ♥~~

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh akn tro att ni är sååå glada och svävar på måln.. Och de ska bli så spännande att köpa er bok.. Vilka härliga bilder, åhh va glad jag blir för er skull...
Kraam kram Linda

Magdalena sa...

...lucky you...!!!


magny

katarina sa...

Hej hej...
kikar in för å tacka för en alldeles uuuunderbar bok!
det här var precis vad vi behöver på Svenska marknaden....hoppas bara det kan börja poppa upp i tv också....är hjärtligt trött på Simon & Tomas mfl....fniss....

Jag har inte läst hela ännu...suger lite påkaramellen...fnis...nej sanningen är att så fort jag börjar läsa får jag en sån lust att pyssla hemma så jag lägger den åt sidan och får nåt kreativt gjort.
Tack för det!
Du har en otroligt fin blogg också...
Ska snart ta mig tid att sätta mig en hel lång stund framför datorn men ett glas vin o spana lite mer...;)
Ha en mysig helg och ett stooort grattis!
Kraaaaam Katarina

Vita små hjärtan sa...

Hej Ingela!
Å vad roligt för er! Tänk vilken upplevelse!
Önskar dig en härlig helg!
Kramar Agnetha

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad mycket fint! Ni är värda allt!
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

Rostrose sa...

Warm congratulations from Austria for your great success! Traude

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Grattis!vad kul, och så många fina presenter.Med så mycket vin kan det ju vara värt att drömma om en vinkällare, det har jag alltid önskat mig:)
Nu ligger dom istället i en stor korg istället...
trevlig helg/S

Inka sa...

Hej Ingela!

Åh, du är värd allt detta. Alla presenter och alla fina ord. Grattis grattis till boken. Va´??? har den redan sålt ut. Men jag då...? Jag vill också ha den. Jaha, då får jag snällt vänta då. men hur många böcker utgjorde den 1:a utgåvan då?

Kram på dig


Inka

idémakeriet sa...

Kan tänka mig att festen var överväldigat, ett minne för livet.
Ni har varit så duktiga och redan slutsåld, bättre komplimang kan man väl inte få eller hur?
Ha en skön lugn helg.
Stor kram Gerda

Crinoline sa...

Hei,Ingela. Gratulerer med boken.Jeg fikk den i posten i dag.En vakker bok,enda flottere enn jeg hadde håpet på.Ønsker deg en god helg.

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

Grattis!!
Vilket fint party!

Nettan sa...

Ojj så många fina presenter du fick.
Nu har du skumpa ända till nyår =).

Ja, hallen min, hade tänkt börja men sen kom sommaren & lusten försvann.
Men ska hämta krafter på utlandsresan, sen banne mig ska det bli av.

Ha en skön helg du med !
Kram Nettan

Jenny Oak Fae sa...

STORT grattis till er framgång med boken!!!

Jättefina gåvor..!

: )

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

bikim sa...

What a great party! and soooo many gorgeous things. love the photos thanks for sharing! Enjoy your weekend,
Rosa

Butik Östergården sa...

Jag har hört så mycket om er fest alla är så positiva, och verkar ha haft så trevligt. Jag är jätte glad för eran skull. Boken har jag beställt och fått till min butik. Den är snart slutsåld. Hoppas man kan beställa fler när andra upplagan kommer.
Själv har jag bläddrat och läst i den hur många gånger som helst. Tänk vad kul att få ha gjort denna bok.
Ni är värda all uppskattning som ni fått.

Ha en fortsatt härlig helg!

Kram Helen

Piitis sa...

Hei Ingela!

Gongratulations!!

Book is excellent! I love it!

I whis you a nice weekend!!

Hugs to you:)
^_^Piitis

Anonym sa...

Oj vilken underbar blogg jag ramlade in på.... Hit kommer jag gärna tillbaks och jag måste passa på att berätta att jag är så himla sugen på Er bok, men fattar inte var jag skall få tag på den. Lovorden har ju varit ganska tongivande om man säger så, inom bloggsfären den senaste tiden!

By the way...välkommen och tävla på min blogg, med underbara priser från svenska designern Smällkaramellen.

Trevligt att träffas.

Agneta från skånska Österlen

Viola sa...

SÅ många rara gåvor du fick och nu kan du ju verkligen ha en riktigt party igen...:) ha en skön helg, kramen

ingmarie sa...

Du har verkligen gjort dig förtjänt av detta...glöm inte det!
men som man säger här nere på Österlen...det ska vara en värmlänning...då går det bättre!


ha det o all lycka till dig!!!

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Så kul att ni har lyckats ,varmt grattis.
kram Agneta

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Boken är så uppskattad bland alla kunder och många frågar efter den så fort de kommer in i butiken.
Jag är glad att jag beställde så många ex utav den första upplagan.
Den är som en inspirationsbok av stora mått, så trevligt skriven och
så många vackra bilder.

Må så gott!
Cina

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att det blev så kul och så mycket fint du har fått. klart att boken har gått åt så fort. Den är så underbar. Njuter av min så du kan inte ana.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Mamma C sa...

Grattis till boken och vad mycket fint du fått.
Kram Mamma C

Ingunn sa...

Så nydelig bok og innlegg. :)

Hit kommer jeg snart igjen.

Klem ingunn

Solsjö - Under en vind sa...

Det tar nog ett tag innan allt sjunker in....bara NJUT det är ni värda!

Så mycket fint ni fått!

Kramar!

Blåbärs och smultronstället sa...

Kul att du vill vara med i min tävling. Ni har verkligen lyckats med boken förstår jag. Jag är så nyfiken att kika i den, det kanske finns ett visningsex. på Rum 21?
Ha det bra och njut av alla framgångar.
Kram Susanne

Krukmakeri hemjord sa...

Du har en katt som är lik min katt..Gillar din stil .Älskar oxå spetsar.Kanske din bok skulle platsa i min mycket originella butik?

ha det gött

MODERN COUNTRY sa...

Hei Ingela!

Og GRATTIS, ja grattis med alt!!! Gud så himla dyktige dere er, jeg blir ydmyk av dere kreative arbeid. Jeg kan bare tenke meg hvor mye arbeid dere har lagt ned i denne boken, med tekst, styling og fotografering. Og ikke minst alle kontakter som må vedlikeholdes og arbeides med. Jeg ser de Norske bloggene også er utrolig entusiastisk over denne boeken, fantastisk at begge landene bare MÅ HA! :)) Ønsker dere all lykke og vel med dette prosjektet og håper at dere lykkes med et stor BANG!

Ha en riktig fin tid, og ta deg tid til å nyte også!

Varmeste klemmer fra ditt granneland, Aina

Lily of the valley sa...

Så härliga presenter :D Jag är så glad för er skull! Boken står överst på min önskelista. Jag har hört att den var slutsåld på de flesta ställena :D Ska besöka min favoritbutik på fredag, "Lovisa på Landet" och höra om hon har någon bok kvar till mig...
Ha de gott
Kram Lily