INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 14 oktober 2009

En hörna full av ljus.....

Hej, jag lovade ju i mitt förra inlägg att visa hela denna hörna som kommer att lysa upp för mig nu när det är så mörkt om kvällarna. Här tänder jag alla ljusen både på den stora brickan och i lyktorna.........

.........det här är en sån där hörna som ständigt växlar, hux flux står här något annat som lyser upp min tillvaro. Alla bilder är från min matsal.........

........silverkulorna har fått komma fram..........

.......detta underrede från ett gammalt bord har jag hittat på loppis, det hade ingen bordsskiva men plötsligt så hittade jag det stora silverfatet och det passade bra till......

...........något man kan tänka på när man tänder så här mycket ljus tillsammans är att inte ställa dom för tätt, då kan alltsammans ta eld eftersom det blir oerhört hett.

Ha en fortsatt go vecka och kram till er alla sötnosar/Ingela.

58 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mycket härligt ögongodis du bjuder på Ingela! Jättefint!
Ha det gott!
kram
nina

Home No.1 sa...

hej Ingela!

vad mysigt!!!!

Kram Annica.

Emma sa...

**vilka härliga bilder, nu måste jag inhandla ljus** kram

hagagården sa...

Underbart fint!!!!
kram o ha det så gott
ninni

Les Cotrions sa...

Hi Ingela! I love your white door...and the Madonna among the candles...enchantig atmosphere you created!
Hugs
Vale

Britt sa...

Vackert och kreativt!

Kram britt

Lisa Marklund sa...

Så vackert, kan tro det blir mysigt när mörkret faller på och alla ljusen är tända :-)
Kram Lisa

Tulipa sa...

Hej Ingela!
Så stämningsfullt...

Väldigt vackert. Ett riktigt tjusigt stilleben!!!

Ser framför mig hur du går där och myser...
Stor kram Mariette

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte bilder. Lys skaper stemning, og du har virkelig komponert et flott hjørne :)

Hilsen Margrethe

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Åh så mysigt det såg ut, så härligt med så många ljus :)

Kram !

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Norregård sa...

Vad mysigt med alla ljusen!! Fiffigt med den stora brickan till bordsskiva!! Jättefint! Missa inte min lilla utlottning. Du är så välkommen att vara med!!
Kram Malin

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad mysigt och fint med tända ljus och fina prylar.
Du har så många fiffiga idéer.
Kram Susanne

pysseltanten sa...

Gookväll Ingela...=))
Häärliga bilder bjuder du på...som vanligt..=)))
Underbart med levande ljus...
Här tänder vi MASSOR varje kväll..
De hjälper ju till att VÄRMA UPP oxå...=))
Ha en fortsatt mysig kväll...
Kraamizar Git

Helen sa...

Så fint med det gamla bordsunderredet till det stora fatet!!

Och hur tråkig skulle inte hösten och vintern vara utan tända ljus??

Kram!

Unknown sa...

hihihi det tog allt en stund nu innan jag fatta att jag inte hamnat fel, header byte... det trodde jag inte, ler. Det blev jätte fint!! Kram Petra

fröken knopp sa...

vilken härlig hörna du har..jag har med en sådan hörna där jag tänder massor ljus var kväll...min favorit hörna..:) så mysigt med så mycket ljus!!!

kramar elin

lottens vita och gröna sa...

guuuuuu ingela, du gör mig alltid helt kollrig av idéer, fniss! vad fint, ljust och alladeles underbart!!!

varmkram lotten

Hilde Heimdal sa...

Ååååå sååå fiiint ......:)

H elle K sa...

Så flott, du inspirerer oss alle. Ha en fin kveld.
Klem Kristin

Goa sa...

En lyckopuss till dig min underbara Ingela. Jag bugar o gråter en skvätt...
Du är så värdefull och jag är så glad att du finns i mitt liv!

Tusen Tack...

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert.....
Blir stum her jeg sitter og kikker på bildene dine...

Klem,Kari

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt. Blev så snyggt med brickan som bordsskiva.

Kramar Ullis

Åsa sa...

Hej Ingela! Så mycket vackert man får vila ögonen på idag. Fiffigt med bordet, brickan är ju bara för fin och STOOOOR.

Du har ändrat i din header ser jag...fint men ovant.

Kramisar Åsa

Photo by Maria sa...

Jag älskar ljus.. det förgyler upp vilken hörna som helst..

Njut av mörka kvällar..

Kram
Mia

frøken olsens drømmer sa...

så flott det var,men du har det jo så fint over alt ;))
god natt til deg,klem

Anonym sa...

提供您SEO排名利用自然排序把你的網路排名SEO優化而達成網頁排名中的關鍵字廣告,而網路行銷中把網站優化後網站排名就是另一種關鍵字行銷手法給你最佳化的SEO服務。一般瀏覽者高習慣性使用入口YAHOO我們幫您保証自然排序前十名,因我們的技術保証您可指定全球任何搜索引擎保証排名... 網站優化是目前最新興的廣告曝光方法,SEO搜尋行銷提供了專業的關鍵字排名與SEO搜尋引擎最佳化服務,讓你的網站在網路行銷中遙遙領先.

Hagbacken sa...

såå vackert, du är så fantasifull och inspirerande! tack för det!

Kram Linda

becca sa...

Vad fint du har i din matsal, jag gillar lyktorna, vart kommer dom ifrån?
Såg att ni trycker upp boken igen, kul.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fint , vad det är vackert med en massa ljus samlade så där !!
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron! Vad vackert och mysig hörna samlade så därmed en massa ljus och lyktor.Läckert....Ha en härlig torsdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

peet sa...

Beautiful pictures !
And i love the book !!
I`ts my style !

Love from Holland Peet

Penseldraget sa...

hej ingela
milde himmel så vackert och mysigt...kul att kunna göra nåt med ett fint med ett gammalt bord, blev jätte fint..
kram pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin favorithörna, kul och byta saker ibland. Bordet blev jättebra med brickan som bordsskiva. Vackert med alla ljusen. Och dörren..läckert. Din banner var ett superfoto!
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

rustik charm sa...

Vilken fin hörna du har där:) Mysigt med alla ljuse tända.
Fin ny header du har.
Ha en underbar dag.
Kram Kristina

sylvia sa...

det var jo bare så vakkert,nydelig fat,å det som du fant på loppis uten plate,det skulle bare være sånn.kan tenke meg det er skjønt der om kvelden med lysene tent.
ha en herlig torsdag vennen.
goa klemmen fra sylvia

Lotta-livets väv sa...

Vackert med ljus i alla dess former.... Behöver nåt som lyser upp så här i höstmörkret.
Kram
/Lotta

Louise sa...

Vackert med så många ljus! På första bilden tyckte jag nästan att det såg ut som om brickan svävade i luften :O) men sedan så jag bordsunderredet. Fint!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Å så ljuvligt!!!! Vilken vacker hörna!!! Å massa ljus...mmm...
Kramar Agnetha

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

vilken härlig myshörna och så fräsit det blev med bordet, att lägga en silverbricka på...det gäller att vara påhittig:)))

Bästa kramar från AnneLi...SussiLi...

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad häftigt det blev, så himla stämningsfullt!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Viola sa...

Visst är det härligt att förändra..:) och kan tro att detta är en skön syn på kvällarna..så fint...ha det gott, kram

vardagsvitt sa...

Hej hopp Ingela
Vilken lysande *fniss* ide´med bordsunderredet jätte snyggt.
Gillar verkligen det här med vackra dörrar det är en sådan mysfaktor.
Men du är ju så duktig på att skapa så jag är inte förvånad över din härliga myshörna!!

Kram Marith

Hannis sa...

Jamen då var det klart då!
Jag flyttar in i din ljushörna!
Skrattar!

Underbart med ljus i detta mörker!
Precis vad man behöver=))

Kram Hannis

Lunalei ;-) sa...

Så vakkert, Ingela! Veldig stemningsfullt - og det passer jo så fint når som det har blitt så mørkt og hustrig ute!!!
Klem fra Lunalu

Anna-Lena sa...

Så stämningsfullt och vackert! Jag blir alltid lika inspirerad av dina inlägg. Det var så vackert med alla blockljusen och madonnan. Är oerhört sugen på att stajla om lite i vårt vardagsrum nu. Har ett litet brickbord ute, det är nog dags att ta in det nu.

Hoppas att du får en härlig helg med massor av höstmys!

Kramar Anna-lena♥

Lilla hjärtat sa...

Vilken fin hörna,,,
Visst är det underbart mysigt med tända ljus. Det går åt en del så här års....
Önskar dig en fin helg
Kram A-K

Pysselpalatset sa...

Så snyggt det blev med ljusen på brickan, kan tänka mig hur mysigt det ser ut när det är tänt..
Kram jeanette

lovefriidrott sa...

Hej,

har kikat in här ett bra tag nu:) Såå fint du har:)
Och din hörna är ju bara alldeles underbar.
Ha en trevlig helg
Kram Sari

Länkar dig, hoppas det går bra?

Hanna sa...

Fina bilder!
Ha en bra helg!
Kram
Hanna

Hanna sa...

Så fina bilder!
Ha en bra helg!
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint och mysigt! Jag har en sådan bricka också, men jag har den inne i vår öppna spis, och tänder upp... blir också mysigt!
Kram
Marie

Linnegården sa...

Oj vad härligt!! Såå fint..kan sitta här hur länge som helst och bli inspirerad!! Tack!!

Kramar//Emma

Rummet för välbefinnande sa...

Åhh vad mysigt Ingela. Det här är precis vad som behövs nu när det regnar och står i....
Vad fint du fixade till bordet. Det fullkomligt sprutar idéer ur din hjärna *ler*
Ha en fin helg nu!
Kram kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Men gud så vackert med det gamla bordsunderredet och silverbrickan uppe på det med en massa ljus, nästan sakralt, ursnyggt Ingela!! Mari.

Anonym sa...

Sinnlighet när den är som bäst!

Agneta, som passar på att tacka för Dina inlägg!

Min Still By Maia sa...

Så stemningsfullt og vakkert med alle lysene. En god idè med bordplaten.

Har ikke vært innom bloggen din før, men må si at jeg er så UTROLIG glad i den vakre boken dere har laget!!!! Jeg har laget et innlegg om den. Koselig om du vil titte en tur innom meg.

Mange klemmer fra Maia

Gammelbålsta sa...

Hej!
Härlig hörna med ljus du har... Vackert och inspirerande. Ha en fin helg Hälsningar Aydan

Alexandra sa...

Så himla mysigt!!! Jag älskar ljus och tänder massor ljus nu. Undrar hur många ljus man eldar upp varje höst och vinter!

Hälsningar Alexandra