INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 26 februari 2013

Plättar i luften....

Just nu har vi massor av plättar i luften och andra gröna växter i butiken Lev Vackert. Plättarna är min absoluta favorit och sköter man den ordentligt så frodas den och växer ....

 .......den trivs väldigt bra utomhus och växer så det knakar på sommaren. Här är den planterad i en gammal plåtburk från förr. Ni som känner mig vet att jag har några stycken.

.......den gamla glastavlan är gammal och underbar, det är ni också och hela livet är förresten UNDERBART.
Kram/Ingela.
OBS glöm nu inte detta
EN ALTERNATIV HÄLSOMÄSSA KOMMER ATT ANORDNAS I LEV VACKERT HUSET I KRISTINEHAMN. LÖRDAGEN DEN 2/3 KL 10-16. DÅ FYLLER VI HUSET MED SÅ MYCKET SPÄNNANDE OCH ÄVEN FÖRELÄSNING KL 13.00 SOM KOMMER ATT HANDLA OM DET HÄR.
Ett inspirationsföredrag om hur de urgamla kunskaperna med enkla medel kan hjälpa oss att skapa hälsa och harmoni. 
Ayurveda lär oss hur vi skapar vår egen hälsa och Feng shui hjälper oss skapa harmoniska hem som påverkar vårt välbefinnande. 
Tillsammans ger de oss livskraft i vardagen.
ALLT ÄR GRATIS

13 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Å! Visst är plättar söta .. Gäller bara att vattna dom .. Annars blir det plättar på golvet .. Hi hi .. Tycker mig känna igen det ..va kul med sådana arrangemang de d ger massor av kraft ! Vill me komma .. Suck ! För långt ifrån .. Lycka till ! Kram Jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint med plättar i den fina gamla plåtburken! Låter spännande med helgens föreläsningar. Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Ett riktigt fint stilleben :). Jag önskar dig en härlig vecka!

Kram från Maria

~ INA ~ Inas☆House sa...

Fluffiga plättar är såå fina men jag klarar inte av att ha dem tyvärr.Tar död på dem efter 14 dar. Kul med föreläsning! :) Hoppas att det blir en härlig dag!

Kramen
Ina

Fru Lagom sa...

Plättar i luften är ju så fina. Fick en av min syster men jag råkade glömma att vattna den en gång och efter det kom den aldrig igen till min stora förtret.

Låter som en kul dag!

Frida sa...

Vilket fint exemplar du har, passar ju utmärkt i en gammal plåtburk, tack för tipset:). Jag har själv några plättar hemma, de är så fina.
Kram Frida

Annas röda stol sa...

Underbar bild!! jag har inte bra tur med plättar :) Men plättar i burk är himla snyggt /Anna

All Seasons sa...

Do you know the Latin name of this plant, Ingela? I like the little leaves..

Hugs,
Patricia



Sirpa sa...

Hej! Mycket fint! Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

arlete sa...

Lindas plantinhas! ficaram lindas nas latas.Abraço

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)
Straxs god morgon också eller hur ?
Halv vägs i natten så snart får man gå hem och sova :)

Visst är dom fina plättar i luften. En av mina fafvoritblommor med.
Vad ditt bästa tips med dom ? :0
Brukar du duscha dom nångång ?

Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

Huset på Backavägen sa...

Synd att ni är så långt bort men får jag chansen kommer jag garanterat att göra ett besök!

Holly Design sa...

Vilket fint stilleben.
En underbar raring om man inte glömmer bort att vattna.
Ha en fin helg.
Gunilla