INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 2 december 2010

Vintage påsar och strutar/ Vintage bags and cones

Packa pappas kappsäck packa pappas kappsäck, phu hur man håller på. Hela hemmet är förvandlat till något helt annat än advent och kommande jul hihi. Här är det godis och påsar och strutar och kola och kort och ......... jaa ojoj vad det tillverkas. Hela helgen ska jag stå på julmarknad hemma i Petras ljuvliga hus. Vi är 11 st tjejer som fixar och grejar annorlunda och mysiga saker. Alla vi ska "knöka" oss in hos henne och vi hoppas att många hittar dit. Där kommer att finnas allt och jag menar allt som hör julen till.............
 
........i dom här påsarna är det kanderad mandel och kanderade jordnötter. Meningen är att man själv kan fylla på sina egna påsar när det är slut....................

 ..................................här hänger tagsen redo att hängas på alla strutar..........

.......................... nu är en del av den gammaldags chokladkolan packad och klar.........

 ............många påsar i vintage stil blir det.....................

............allt detta och mycket mera kommer att finnas på marknaden bla stora gammaldags flaskor med patentlock fyllda med glögg eller juldricka, knäckklubbor, candypinnar, paraplyklubbor och mycket mer.
Kram på er alla nu ska jag packa lite kola tror jag hahaha / Ingela.

51 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Gud har du startat en fabrik som du hinner med allt fint? Er marknad kommer att bli så populär. Tack för den fina kommentaren. Ja du dom gamla motiven är så ljuvliga och förstår inte att dom tilltalar så men det gör dom. Tack och lycka till själva. Kram på dig Ingela.

Lev Vackert sa...

Åh men du jösses sååååå mkt fint! Vill ha allt, överraskad? Ler, syns i morgon min vän

Nicole sa...

Åååå den som ändå fick komma på den julmarknaden!! Alldeles underbart vackra kort, strutar och mmm, julgodis...

Lycka till med försäljningen!

Kram, Nicole

(eddas) sa...

Så masse fint..det er så lekkert det du lager...
det blir nok en fantastisk marknad:)
eddaKlemmer

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du kommer och drömma att du packar godis, vilket jobb du har gjort. Det här kommer bli årets finaste julmarknad.
varm kram
AnnaMaria

bakom berget sa...

Men...vad du ligger i! Vilka härliga grejer du tillverkar. Jag önskar att jag kunde komma på den fina marknaden. Jag önskar er lycka till!
Kram Åsa.

Levindas Värld sa...

Åh så mkt fint du gör, blir alldeles kär i allt fint :)

Ha det så skoj på julmarknaden!!

kram-kram!

Bittan sa...

Åhhhhhhh vad jag önskar att jag kunde få komma dit !!!!!men det är liiite långt att åka över dagen.
Om du mot förmodan skulle få nån liten påse, strut eller nåt annat godis över och du har lust att skicka så köper jag jättegärna.
Hör av dej efter helgen i så fall.
Lycka till massor av kramar från Bittan

Lilla hjärtat sa...

oj oj jag sitter här och gapar....såååå mycket fint du har gjort!!!!!
Kram A-K

heavenandearth sa...

Herregud Ingela, vad du gör vackra saker!!! Dom kommer att sälja som smör i solsken!
Helt underbara! Vad du jobbar!

Jag får verkligen önska er lycka till nu i helgen!
Det kommer att bli super!

Önskar jag kunde komma..men...det e ju lite långt..! ;-)
Dessutom ska jag ut på ett kärt besvär på lördag...

Vi ska ner till Varberg o hämta hem min lilla hundvalp Spey!
YES! Äntligen! Längtar... ;-)

Tävling hos mig om du har lust!

Hoppas du får en riktigt skön kväll nu! Glöm inte att vila dig lite emellan allt tillverkande!
Stor Kram! Iréne

Butik Östergården sa...

Vad mycket fint ni gjort!
Jag hade tänkt att jag skulle kunna smita ett tag på lördag och köra upp till Er. Vore så jätte kul att se och få vara med på Er julmarknad. Minns du hur lång tid det tog att köra?
Lycka till på lördag och hoppas vi ses.

Kram Helen

Home and Lifestyle sa...

My dear Ingela, you have wonderful stuff for your market, I am sure you will make a lot of people so happy!

Wish you a lovely weekend! Warm regards from here!! Ingrid

Magdalena sa...

heia... så utrolig julesetmning det var her, nyyydelige bilder! så flott header også...
kose deg masse, klem,M¨¨*

Vita små hjärtan sa...

Å vad underbart du gör Ingela!!!
Det ska bli så kul att komma på lördag och se allt vackert.
Kram Agnetha

Källeboda lantliv sa...

VILKA jluvliga saker du gör ...så söta kort ...vad duktig du är ...kram jeanette.kallebodalantliv

Mayflower sa...

It's just a shame I live so far away, because otherwise I would definitely come take a look at the market sweet Angela. What an exquisitely packaged candy bags, so pretty all these nostalgic images.
I wish you a pleasant evening.
With love, Mea

Anki sa...

Oh my god, Ingela...sååå fint, bara ljuvligt!

Kram kram!

Viola sa...

Att en inte kan få uppleva den där tillställningen...är så synd...vilka stutar och verkar inne hålla så mkt frestande, hoppas dagen varit bra, lycka med försäljningen, KRAM

Sussi sa...

Som upplagt för succé! Och du...dom där påsarna kan ni sälja utan innehåll också...som en lågkalorivariant liksom!
Lycka till!

ps är du sugen på att vinna gamla franska saker ska du inte missa min utlottning! Välkommen och kika in..ds

All Seasons sa...

I like to go to that X-mas market and buy this sweet one :-) But I'm sorry it's to far away from here...
Have a nice time this weekend in Petra's home.
I send you warm greatings from Holland ☼
Hugs,
Patricia

Så Vitt Jag Vet sa...

Synd att man bor så långt borta. Dina påsar är små konstverk !
Kraam
Sanne

Mitt hvite hus sa...

Gjett om jeg kunne tenkt meg på messen din da,....

nydelige poser du har laget...

Ønkser deg en fin fin kveld..

klemmer )=)

Dessie sa...

Men åååh Ingela vad du gör FINT! Jag skulle köpa det bara för att få en påse eller strut utan godis!! Fast det klart att gottegris som man är så är ju godiset ett stort plus! *hihi*

Ha en toppenhelg och hoppas att det blir en stämningsfull marknad.

Kram Dessie

Det vita dårhuset sa...

Gaaaah Vad vackra saker du gör!!!!
Kom till kupolen och sälj vettja ;)
Kramen

It's me sa...

Beautiful....i wish i could be there.....love Ria.......did you get my mail ???

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen varför bor jag så långt borta skulle också vilja kika förbi och köpa dina underbara påsar och tags. Älskar dom, tack för all inspiration du delar med dig.
Kram Theres

Anonym sa...

Ingela~ This is so amazing, how lucky will those be who can get to the market, you will do well. You have such an unique style. I really am a huge fan. Wish I lived closer it would be so nice to meet you as well.
Have a wonderful weekend
Rosemary...X

Skogslyckan sa...

Hur hinner du med!!!? Underbart.
Kram Pia

Randi sa...

Heisann kjære Ingela!!
WOW....FOR NOE NYDLIGE POSER DU HAR LAGET!!!! Du er kjempe flink,som alltid!!!
Ja men det vises på hele din blogg!!
Men du,får en bestille sånne poser hos deg eller??
Vil ønske mye lykke til på julemarked i helga,det kommer til å bli super bra!! Ja jeg skulle ønske jeg kunne vert der ja!!
God klem til deg!

STENLYCKA sa...

Hejsan Vännen!
Tittar bara in på din underbara blogg som snabbas och önskar dig en fin andra advent!
Kram Raina

Solveig sa...

Ååå, så masse fint du lager!! Jeg får stadig ny inspirasjon når jeg kommer inn i bloggen din. Så godt at du fins;o))!
Ha ens strålende helg.
Klem fra Solveig

Bitte sa...

Åh, dina alster för verkligen tankarna till en riktig gammaldags jul... precis en sån som jag drömmer om :-).

Jag önskar att julmarknaden var lite närmare, då skulle jag hänga på låset :-).

Ha en fin helg och lycka till!

Många kramar
Beatrice

Nyanser av vitt sa...

Åh vad du är duktig och åååååh vad mycket fint. Synd bara att jag har så långt till denna marknad. Lycka till med försäljningen.
Kram Agneta

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ljuvliga bilder - som alltid!!

Lycka till med marknadsförsäljningen, kommer säkert att bli succé - önskar jag bodde lite närmare... :-)

Kram från Australien♥

jade sa...

Ooooooh how lovely, what a christmas dream....such a sweet idea!!!!!! Have a wonderful advent weekend and thank you sooo much, for your lovely comment,

Hugs Jade

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG, helt fantastisk Ingela!! Du kommer til å selge masser!!! Ha en super helg!! Klem

Unknown sa...

Mmmm... ser verkligen frestande ut! Så fint inslaget också. Hoppas ni får en trevlig helg där borta o får mycket sålt. Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Black Iris sa...

Herreminje, den marknaden skulle jag vilja kunna ta mig till.

Kram Maidi

Unknown sa...

I think they are very nice!!!
Have a nice weekend!
Nicole

Edtiaflicka sa...

Hade sååå gärna kommit till marknaden, men jag ska Nora på julmarknad. Det är lite närmare hemma...

Kram Ida

Älfgärdet sa...

Vi tänkte att vi skulle hitta hem till Petra imorgon! Ska bli så spännande!
//Madeleine

Susi sa...

Ohhhhhhhhhhh wonderful!!!!! I love this pictures sooooooooo much..
a very nice winterweekend
Susi from Germany ;o)

Rose Garden Malevik sa...

Verkligen SUPERJULIGT :)

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

här är gudagott att vara sa...

Vilket jobb!
Så fint det blir.
Lycka till!
Hatregott!

Bitte sa...

Kikar in för att önska dig en fin andra advent! :-)

Många kramar
Beatrice

Åsa sa...

Men herrejisses....vad du grejar. Förstår att du inte hunnit jula hemma. Hoppas julmarknaden blir bra. Önskar jag hade nära för då skulle jag komma. Riktigt avis på de som får gå.

Bilderna och alla saker är så vackra som vanligt. Jättebra att återanvända påsarna till att fylla på. Så gjorde jag förr med strutar, la ner en massa tid för att de skulle återanvändas och kunna ligga framme. Lite snopet sen när vissa bara river sönder de för att äta godiset....haha. En del tänker lite annorlunda och förstår inte grejen.

Kram Åsa

Marita sa...

Oj, himmel vilka vackra påsar och alla underbara detaljer till dem!! Vågar inte ens försöka tänka mig hur gott innehållet måste vara! Fantastiska presenter att ge till värdinnan till glöggkvällen, julafton eller till alla fröknar i skolan som ska presentas!! Eller bäst av allt, en perfekt present till sig själv!! Duktig du är!
kram Marita

Älskade pion sa...

Wow,vad snygga påsar,vill ha.;) Synd att jag inte kunde komma och shoppa allt fint ni säljer,hoppas att ni får sålt massor.:)Kram Ulrika

Nygammalt sa...

Än en gång...wow vilka grejer du gör! Hoppas att allt gick bra i helgen (vilket det bara måste ha gjort). Synd att du inte säljer i Sthlm, då skulle jag komma på stört! :)

Kan tänka mig att nattjobbet inom psykiatrin kan ta på krafterna, har själv en kusin som gör det. Själv skulle jag nog inte kunna ha nattjobb alls då jag har så svårt att ställa om mig.

Önskar dig en mysig andra advent!
Kram.

JACQUELINE sa...

What a lovely blog, i'm going to follow you. Beautifal pictures!
Have a nice evening.
Jacqueline From Switzerland ♡

Anonym sa...

Hej, så vackra förpackningar du gör! Var finner man de fina vintage kupongerna du satt på dina godis påsar? Hälsar maria