INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 19 oktober 2011

Det vackraste jag har........

Hej på er alla, jag har en vägg i hallen som ser olika ut då och då. Här är det tacksamt att göra om och det är ljust och härligt då ett stort fönster släpper in ljuset. Har läänge samlat gamla speglar som bildar en bård runt hela hallen så det är några st.............

 ...........denna underbara underbara gamla antika balettklänning fick jag av min man i födelsedagspresent, jajaa jag har valt den själv ur min egen butik och velat haft den sedan vi köpte in alla gamla klänningar vi har.

 ...jag är så glad i klänningen och det är bland det finaste jag har och har sett. Baksidan knäpps igen med hyskor och kjolen är i många många lager av tyll..............

 ...bredvid hänger lite av allt möjligt som jag gillar...........

 .........dessa gamla wiktorianska stövlarna är också bland det finaste jag har och jag har köpt dom av gulliga Tine  http://www.tineskreativehjorne.com/

..........många lager tyll är så vackert  i min klänning. Undrar om jag inte ska ta den på mig och dansa ut i min trädgård och plocka några hundra tusen äpplen som ramlat ner hahah, det skulle att se ut det......
Kram /Ingela.

35 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Den är verkligen ljuvlig!!! Ja det vore en syn det;) hihi Kram på dig

Rummet för välbefinnande sa...

Ingela - den är absolut underbart ljuvlig!!!!!

Förstår att du kan dansa runt av lycka. Ring mig innan du dansar ut i trädgården bara, för då vill jag verkligen vara med "fniss" Kanske inte sätta på mig balettklänning då, men dansa kan jag göra med dig.
Kanske skulle ha köpt den som jag såg i ett skyltfönster när jag, Mia och Gúa var i Frankrike. Stod utanför och suckade hänfört och drömde mig bort för en stund. Sedan tog jag fram kameran och fotade den. Ja, det är det man får nöja sig med ibland - att ha det på bild.

Härligt med dina fina bilder.

TACK för inspirationen.

Kram kram Mia

Vintage House sa...

Hej
En helt ljuvlig klänning förstår att du blev glad när du fick den..
Kängorna bara älskar jag helt fantastiska...
ha en go onsdag
kram
sandra

Millas hem sa...

Haha! Ja, du Ingela någon finare äppelplockerska hade man nog sällan skådat!=))

Kram Camilla

SoLoveLy{decoration} sa...

lovely blog
bonne journée
sophie

All Seasons sa...

Your boots, I find them absolutely great. And all the mirrors on your wall, so nice!

Have a lovely day, Ingela
Hugs,
Patricia

Anonym sa...

ut och dansa som om ingen ser dig..lev ut...

rosenälvorna sa...

Hej, underbar klänning, ska få överta min mammas två balettklänningar, som hon hade när hon var liten, om de finns kvar. Men du det vore väl underbart och vara lite galen och plocka äpplen i den dressen, tänk kul för dig och grannarna :D Christina

Sissie's Shabby Cottage sa...

This is so lovely. I just love all the prettiness and those mirrors!

hugs
Sissie

Vita små hjärtan sa...

Ja oj oj vad säger man! Vackert vackert!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Sallys hus sa...

haha...ja det vore gulligt med en äppelplockerska i balettkjol...
den är verkligen jätte fin..;)
Kram Katarina

The Vintage Farmhouse sa...

Pretty! ♥

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIG!

Mayflower sa...

Beautiful the victorian boots and all the mirrors on the wall.
Have a nice day Ingela.
Warm wishes, Mea

Änglabo Gård sa...

ååå så vackert!!!
Va mysigt du gjort det, super super!

Varma Höstkramar från mig
/ Johanna

Perlemor sa...

Fantastiske skatter!!! Det var en flott gave :)

Onsdagsklem fra Lillian :)

hagagården sa...

Vilken underbart fin klänning.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

okcamp sa...

I love everything about your blog. Thanks for posting these lovely pictures.

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååååååå allt är så vackert !
Stövlarna är ju bara såååååå coooola!!!
Söt balett klänning!!!
Ha en bra dag...

Kramkram Lotta...

High Street Cottage sa...

Beautiful!!!
Simply stunning!

Tinas bo sa...

GUUUUUD så tjusig!!! Och kängorna!!!!
Är helt grön i ansiktet av avundjuka!!! :0)
Såååå vackert!!!!
Allt passar sååå underbart ihop!!

Kramis Tina

annika sa...

Vore väl underbart att dansa ut i det våta gräset och plocka ett och annat äpple :)
Svärmor var så nöjd med besöket hos er och jag tyckte att det var kul att visa få henne er fina butik.

Kram
annika

Anonym sa...

Beautiful - I like the mirrors on the wall! Happy day, Sandra.

Photo by Maria sa...

Så snyggt med alla speglar och med den gamla balettklänningen och skorna.. Ser så hemtrevligt och välkomnande ut..

Kram Mia

Vitspets sa...

Vackert......Kram Karina

sagolikflora sa...

Underbart!!!!! Verkligen en dyrgrip!!!! Plei plei.... Hi hi. Balettor kommer bli stort i höst...
Inte nog med den vackra balett klänningen, så blev jag dö nyfiken på spegelbården du har satt upp. Skulle va kul o se hela den på bild... :)
kram Caroline

Hagbacken sa...

SÅ vackert Ingela, förstår att du är glad i klänningen <3

Kram Linda

Vackra Villa Vita /@nnis sa...

Hej!

Gillar verkligen din fina vägg med speglarna, klänningen och den underbara blandningen av saker - passar ihop på ett härligt sätt!

Tack för en fin blogg!
Mvh,
@nnis

Anncathrine Blommiga Rutan sa...

Underbar klänning!!!
Såg ditt fina hem i magasinet.
Såå fint!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken underbar present , så vacker !!
Ha en fin helg !!
Kraam/Lotta

Hos Jorunn sa...

Vakkert, vakkert...dette var heeelt utrolig skjønt å se hvile øynene på!!!

Ha en fin helg, klem fra Jorunn

fialka012 sa...

❤❤❤❤❤❤❤❤❤

www.InWhite4You.se sa...

Oh vilken underbar klänning och så många underbart fina speglar du har. Jag älskar också speglar. Såg otroligt många under helgen när vi var i Paris, du kan se dem på min blogg: InWhite4You. Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad vackert Ingela!!1
Du kan allt få till det lilla extra:-)
Kram kram
Susanne

pharmacy reviews sa...

Baksidan knäpps igen med hyskor och kjolen är i många många lager av tyll