INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 25 maj 2010

Sommar i trädet och vinnarna

Hej Alla goa goa vänner, oj vad det kändes länge sedan jag gjorde något här. Häromdagen var det ju riktig sommar och jag fotade lite för olika uppdrag. Det var en sådan härlig dag att jag nästan trodde att jag drömde. Alldeles stilla och såå varmt och alldeles tyst på nåt sätt (kanske hade jag glömt mina öromproppar, min man snarkar hihi)
Hur som helst byggde jag upp ett sommarstilleben där intill det blommande trädet.......

.......jag hade kaffe och rullrån med mig och lite annat gott.......


..........för att det skulle bli ännu trevligare denna stund och för att det passade ihop med det andra jag hade med mig så hängde jag upp en härlig gammal fågelbur, häggens blommor trillade sakta ner i buren och la sig som ett vitt täcke.
Nu kommer vi till tävlingen oxå och ojoj vad jag har klippt små lappar, det blev många hundra tillsammans och den första vinnaren som vann den antika tvättpåsen blev
Den andra vinsten var de fina stickade sockorna och där hade
stort grattis till er tjejer och maila mig er adress så att jag kan skicka.
Veckorna rullar på i en väldig fart och det är mycket att göra med boken nu men ojoj vad roligt vi har oxå. I går arrangerades det för en alldeles speciell dag för boken så här bakade det bakelser och tårtor så det stod härliga till hihi. Kram alla /ingela. 

45 kommentarer:

Elzie sa...

Nej men gud vad kul!! Inte trodde jag att jag skulle få såna fina sockar, haha. Jätteroligt att du drog mitt namn.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Unknown sa...

Grattis till vinnarna!! Är grymt avis, ska ni veta!!

Kram ia

Lunalei ;-) sa...

Gratulerer så mye til vinnerenene! Så koselig med et innlegg fra deg igjen - og FOR noen nyyyydelige stilleben du har lagd. Det formelig oser sommer av dem! Herlige du!!!
Stor klem fra Lunalu

Home and Lifestyle sa...

Congratulations for the winners!!! And Ingela, a lot of succes by making your book...happy to hear it gives you a lot of fun!

Many hugs, Ingrid

hemma hos lilla mej sa...

Stort Grattis till vinnarna.1000 tck för en mysig tävling.Vad fina bilder du visar.Ja det är varannan dags väder här i alla fall.den ena sol och varmt nästa regn och kallt.Önskar dej en fin dag sötis .Kramar Rita ♥

(eddas) sa...

Koselige bilder du viser...deilig med sommer:)
ha en fin dag...
eddaKlemmer

Norregård sa...

Hej!
Grattis till vinnarna! Så härligt med fågelburen i trädet;o) Somrigt!

Kram Malin

sylvia sa...

hei kjære Ingela,
åååå sukk...så nydelige bilder å drømme seg bort i,nydelig fuglebur,ser ut som du hadde en herlig stund..
har en mann som snorker jeg å,så det er kjekkest om jeg sovner først..ler..
gratulere til dine heldige vinnere,
flotte gaver.
ønsker deg en flott dag vidre.
klem fra sylvia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stort Grattis till två lyckliga vinnare. Rullrån är gott det, det brukade min mormor göra. Och jättefint med buren i trädet.
Kramar
AnnaMaria

Jacqueline @ HOME sa...

Well done to the winners....lucky ladies. What beautiful things that you have won....and how generous of you Ingela.
Have a lovely week. XXXX

Vintage House sa...

så härliga bilder det är verkligen ljuvligt ute nu:)
ha en härlig kväll
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättegrattis till vinnarna!

Ja de där varma, härliga nästan somriga dagarna försvann tyvärr. Hu vad det är kallt, här har vi faktiskt tänt i kaminen. Jag hade t o m "stjärtvärmaren" på i bilen i morse när jag åkte till jobbet=)

Tur att det finns underbara bilder, som dina, att titta på tills det blir varmt och skönt igen.

Kram,
Regina

hagagården sa...

Hej
Underbart med fågelburen i trädet.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Mamma C sa...

Härliga bilder, och du hade tur med vädret. För nu är det grått och kallt igen. Grattis till vinnarna.
Kram mamma C

Marie sa...

Så vackra bilder Ingela, de andas verkligen härlig sommar.

Grattis till vinnarna!

Kram Kram
Marie

It's me sa...

Congratulations to the winners !!..wow what a beautiful new banner !!......Ingela.......hugs from Ria...

heavenandearth sa...

Hej Ingela!

Tack för en fin tävling o stort Grattis till vinnarna!! Jag får hoppas på nästa gång!

Underbara bilder!
Ha en härlig vecka!
Kram! Iréne

Vit som snö sa...

Grattis till vinnarna och tack för en fin tävling!
Vilka härliga bilder! Än blommar inte häggen här men nu längtar jag tills den gör det:)
Här är det också slut på värme nu...hoppas den kommer fort tillbaka!
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

GRATTIS till vinnarna..
Åh vilka fina bilder.. Buren är jättefin där i Häggen..

Kram Mia

Les Cotrions sa...

Enchanting stll lifes from your sunny garden Ingela!!! We have Summer days too now...hope they can last!!!
Congratulations to the lucky winners!
Vale

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till vinnarna , lyllosar !!
Tack du ljuva för fin tävling !
Njut vidare !!
Kramar/Lotta

. sa...

Grattis till vinnarna!!

Kramkram
Ullis

Mys och hemtrevnad sa...

Gratulerar vinnarna. Er bok ser ju bara underbar ut. Hoppas att jag får råd att köpa den...kramis semlan

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh så ljuvligt fina bilder !!
Och, vaa..hur har jag kunnat missa ditt 2 års kalas..såå goda bakelser du visade då !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack så mycket för presenten jag blev glatt överraskad. Jag mailar över adressen i kväll.
Kram Anette

Penseldraget sa...

Tusen tack för dina goa rader , blir så varm i hjärtat =)
stort grattis till dom lyckliga vinnarna...härligt med tårtkalas =)
kramar pia

becca sa...

Hejsan!
Oj, nu hann jag inte med på din tävling, synd med så fina priser.

Vilen härlig dag det låter som att du haft, härligt att man nu kan vara ute och pynta och pyssla.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Kerstin sa...

Åååå, så herlige, sommerlige bilder du viser.
Ha en flott dag.
Kerstin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Härliga bilder... man längtar efter att få tillbaka värmen. Ett kort tag så hann man känna hur härligt det är med trädgårdsliv och grillningen och att bara vara och njuta av naturen...

Kram Monica

Åsa sa...

Grattis till vinnarna. Så härligt med häggen....här har den nog inte blommat än...tror jag. Fågelburar älskar jag, dom är så vackra.

Kul med att baka tårtor, undrar vem som får äta upp de sen?

Kram Åsa

Livet på Vestergård sa...

Grattis till vinnarna!
Så fina foton. Vackert med fågelburen i trädet också.
Kram Kicki

Villa König sa...

Great still lifes from a sunny day! And congratulation to the winners! Hugs Yvonne

Unknown sa...

... hon med 2 bloggar...
http://vindsromantik.blogspot.com

Hej
Tänkte, att till mors dag ska jag göra rullrån, det är ju bara sommar!
Så fina bilder på din blogg, och att jag inte hittat hit tidigare, skulle ha provat på min "lycka", jag har vantar i liknande mönster, de skulle ha hängt så vackert ihop.

Kramar
/Maggan

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka härliga bilder Ingela! Kan tro att ni har en underbar tid nu med boken, men väldigt hektisk.... Som tur är så har ni ju lite erfarenheter med er den här gången och det är gott kan jag tro.
Ja, livet rullar på för fullt nu och snart har jag studenten också...... Fattar inte vart maj tog vägen?!
Men, lite sol och värme vore ju inte fel alltså.
Ha det fint min vän och var rädd om dig mitt i allt det roliga.
Kramar Mia

Evelina sa...

Hej Ingela!

Rullrån... ååååå vad det är gott! Har du någon aning om vart man kan få tag på ett järn till dem? Jag skulle så gärna vilja kunna göra egna.. :)

Må så gott! Kram Evelina

Unknown sa...

Åhh... vilka härliga sommarbilder!! Kan nästan känna doften.. mmmm. Ha det gott. Kram Lenita

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis til vinnarna!
Tack till dig Ingela för fin tävling!
Härligt somriga bilder!
Ha det gott!
kram
nina

H elle K sa...

Herlige bilder, gratulere til vinneren. Koselig at du stikker innom! ha en fin dag.
klem Kristin

Joyforhome sa...

Ja här var det mycket på G :) så fina bilder du har tagit. ÄÄÄlskar din fågelbur. Var har du fått tag på den? gratulerar till vinnarna. Var mycket fina vinster dem får :D vad härligt att det rullar på med boken.

Ha en skön kväll

Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Å grattis till de lyckliga!!!!
Härlig bild på rullrån, det är ju så gott!
Kram Agnetha

Black Iris sa...

Säger som alla de andra.
Rullrån det är nostalgi det.

Maidi

Sirpa sa...

Hej Ingela! Sä skönt att sommaren är här! Fina bilder! Grattis till tjejerna!
Har det bra!
Kram Sirpa

StinasLoppis m.m sa...

Hej Ingela , härliga bilder idag känns det inte sommar kyligt o det ösregnar brr... Men solen ska väl komma igen Ha en fin helg Kramen //STINA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaa, du Ingela... vad ska man säga? Det är fantastiskt vackert!
Ska bli roligt att få se mer sedan :))
kram
Marie