INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 5 februari 2010

Kliv in i hallen / Welcome to the hall

Hej, jag har turen att inte behöva ha en massa skor och ytterkläder i min hall. Jag har helt enkelt tagit bort den möjligheten. Jag kan därför möblera lite i hallen. Hallar brukar vara svåra på det viset att de ofta är trånga och allt ska få plats i hallen. Det är ju väldigt skrymmande med alla jackor och för att inte tala om alla familjens tusen skor. Vi har två ingångar till huset så i den ena ingången är då alla kläder och tusen andra saker. Det är skönt att bara kunna stänga den dörren då man kommit in så slipper jag se all "bröte".........

.....på den ena väggen varieras sakerna ständigt både på skänken och på väggen och just nu ser det ut så här. Har blandat upp den vita inredningen med lite ruffa slitna svarta saker, då händer det nåt lite mer att vila ögonen på, kontraster ni vet..........

.......speglar och gamla fönster är ju min största passion och är det något jag samlar på så är det det.Hade turen att komma över två av dessa slitna svarta fönster och det andra står ju i det nya badrummet. Att hänga olika saker man tycker om på en gammal knoppbräda är mysigt tycker jag och just nu samsas lite gamla saker här. Är förtjust i gamla käppar och speciellt de med ett silverhandtag. Jag använder ofta käppar i inredningen och de är perfekta som krokar, titta här
Tack alla återigen för att ni vill titta in till mig, ni alla gör mig alltid glad. Kramar i massor/Ingela.

53 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så snygg hall.. Det mörka mot de vita väggarna gör sig så himla bra..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint, vilken lycka att ha en sån fin hall, där inte skor och jackor fullkomligt tar över...som hos mig, jag plockar o plockar, men det är alltid fullt, du vet tonårs döttrar i huset, de har ju pippi på skor, de har ju tuuusen tals..
Ha det gott vännen, idag fikar vi nåt gott, det är ju Fredag !!!
Kraaam Anette

Sköna o Gröna Ting sa...

En fröjd för ögat Ingela.., och en fröjd för öronen och höra att du har en hall där det INTE behöver hänga halva garderoben!!!

Smart tips med käpparna.., men hur fäster du dom på väggen/taket?
Det var så häftigt....

Ingela.., ha nu en riktigt lång och skön helg och ta väl hand om dig.
Kramar i massor

Marianne

annashusidingtuna sa...

Jag tycker också att det är så fint med gamla fönster och knoppbrädor och att kombinera dem så som du har gjort är ju klasfint ju!!!!!!!
Nu börjar det snurra i mitt huvud med ideer!!Som alltid så ger du massor med ideer till mig!(och alla andra som läser din blogg också givetvis).
Kram Anna

sylvia sa...

hei på morron.
herlg i din gang,så deilig med sko og klær som er i et annet rom,
helt skjønt med sorte detaljer,en vakker kontrast ja.
elsker dine gamle sko og skridskor,
tusen takk for titten,
å takk for din hyggelige hilsen hos meg.
ønsker deg og dine en mysig helg.
klem fra sylvia

pysseltanten sa...

Halloj såhär på morgonkvisten...
Sådär har vi oxå...ett GROVKÖK, som e där vi har ALLA miljarder skor o jackor o termobyxor o vantar........
O sen en finingång, där jag FÖRBJUDIT mina kära att hänga något som helst...hihi....
Ääälskar dina speglar uppe vid taket...tycker de e sååå himla snyggt...
Ha en riktigt skön fredag...
Kraaamizar Git

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint Ingela. Ja, din hall är alldeles underbar måste jag säga. Så skönt att inte mötas av alla dessa jackor och skor. Det tänkte jag faktiskt på när vi var hos dig att det kändes så välkomnande. Har också hittat så mycket härliga detaljer i svart och lite brunt sådär. Det blir en härlig kontrast, men jag älskar vitt också. Det är så skönt vilsamt för själen.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sedan åka och jobba. Ha en toppenfin fredag och go helg!
Kram Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej du fina!

Men vilken lycka att slippa alla kläder och skor. Vår hall är pytteliten just nu(jaa, jag skriver just nu för jag har större planer - mannen vet bara inte om det ännu ;).

Det är ju så fint att kunna pynta just i ett sånt utrymme som gästerna ser först.

Önskar dig en toppen helg vännen

Kram Viveka

Camilla sa...

Gomorron Ingela...som alltid så "sprudlar" du ideér snurrar i mitt huvud oxå nu =) Längtar nu tills imorrn då jag ska på Loppis & hoppas att jag fyndar nu som jag har tänkt.

I min hall så försvann hatthylla & skohylla för några år sen...köpte en fin garderob istället då ser man inte allt...kan säga att storstädning i den blir ganska ofta..ha ha

Har oxå en bänk i hallen kanske ska "piffa" till den oxå =)

Önskar dig en Härlig helg!

Kram Camilla

Home and Lifestyle sa...

Goodmorning Ingela,

What a beautiful hall! Ideally you have a different room for the coats and shoes!

Yesterday I received the book "Romantiska Hem & Inspiration i Vitt", what a beautiful pictures!! Of course I regret that I do not understand the Swedish language, but I really enjoy!! You can be very proud!!

Wish you a very happy weekend!

Warm regards from Holland, Ingrid

~~*Pennyshouse*~~ sa...

gomorron!

ljuvlig hall!
fina kontraster & underbar kuriosa...

Du är bara bäst!

Kramizz Nilla

[ c o y o t e ] sa...

Hej Tjejen!!
Jag ska måla om mitt mörka jag! Gillar med kontraster men i grunden gillar jag det vita känns så rent. Knoppbräda är nått jag läng velat ha..hmm..ska nog skaffa mig en snart..
Fiint som alltid vännen har du det!
Ögongodis varje gång här är ett nytt inlägg.. Tack fär din inspiration!
Kram på dig!
Mia

Plupps krypin sa...

Hej.
Du har en sån hall som jag drömmer om. Inga skor, stövlar, jackor, hundkoppel, hjälmar ja, "you name it". Har planer på att försöka få till det men så länge jag har ett gäng stora ungar hemma så är det nog bara att "gilla läget".
Hoppas du får en skön helg.
Kram Yvonne

lisbeth sa...

härlig vit hall..vi ska också renovera hallen och jag behöver inspireras...har en del möbler och saker som passar in, men först ska allt rivas ut..
ha det gott i helgen
kram Lisbeth

lovefriidrott sa...

Hej Vännen:)
Älskar kontrasterna svart /vitt gammalt o lite nytt, och vilken tur du har som har två hallar. vi har en liten sprängfylld m skor o dylikt.

Ha en underbar helg

Kram Sari

Norregård sa...

Så läckert!!
Bara fiiiiina saker Ingela!!
Så snyggt med det svarta fönstret;o)
Ha det bäst!!

Kram Kram Malin

Helen sa...

Fint som snus! ;-)

Mormorskängorna blev jag helt förälskad i.

Ha en härlig fredag!

Kram!

Solbritta sa...

Så fint du gjort i hallen, fint med svarta detaljer! Ha en bra helg kram "Solbritta"

Anonym sa...

Undrbart Ingela! Jag gillar verkligen gamla mormorskängor och skridskorna är så fina. Man undrar liksom vilken historia som ligger bakom dem :-)

Jättefint!! Jag vill önska dig en trevlig helg!

Kram Linda

Rumour has it sa...

You have a very interesting collection of lovely vintage stuff!
Best greetings,
Marjolijn

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så underbart med en hall att pyssla och göra fint i! Perfekt att ha kläder och skor nån annanstans. Så vackert med svart-vitt!
Ha en underbar helg!
kram
nina

VITA NYANSER sa...

Tack goa för din fiiiina kommentar hos mig = )!

Så fin hall ni har, ser väldigt välkomnande ut!

Kram L-L

Old and New Home sa...

Du har så himla fint hos dig. Älskar ditt nya badrum. Så fint att man blir helt avis. Helt klart inspirerad. Måste därför skriva lite här med.

Jättesnyggt med det svarta mot det vita.. Älskar dom svarta skorna och skridskorna som du har framme.
Har dock aldrig hittat några såna fina skor på mina loppisrundor :(

Med fyra ungar som har en massa aktiviteter och en massa kläder och skor så dröjer det många år innan det blir helt tomt i vår hall *L*

Men ha en trevlig helg
Kram Cattis

Helen sa...

Hej!
Vilken läcker hall du har, fint med kontrasterna med vitt och svart. Du är så oerhört kreativ. Ha en bra helg.
Kram/Helen

Penseldraget sa...

hej ingela
instämmer med övriga, helt underbara bilder...så fint du kombinerar allt , förnstret så snyggt i svart . önskar dig en skön helg
kramar pia

Vintage House sa...

Oh vad läckert :) där är mormorskängorna som är så fina och skridskor och käppar så häftigt !!! ha nu en mysig fredag kram sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Två ingångar är så otroligt smart, det skulle man ju ha. Då har du alltid fint i en hall, jättefint med det svarta och vita blandat. Det var badrum och hall och bägge var toppen.
Ha en fin helg
Stor kram
AnnaMaria

Lisa.L sa...

vilken bedårandes vacker hall :D och ljusstakarna var ju jätte fina ! kram Lisa

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så himla fint i din hall. Alla detaljer är bara så perfekta, kan inte bli bättre. Nu blev jag inspirerad av att göra färdigt i min hall. Har bara gjort ena sidan klar.
Ha en riktigt bra helg kram Aydan

Marie Louise sa...

Gamla fönster går det att göra mycket med, roligt att alla hittar på så mycket fint att dekorera med.
Dina käppar är så dekorativa och berättar nog en liten gammal historia. Kram Marie..

Mitt hvite hus sa...

Kjempesjramerende hall du har... alle de skjønne detaljene...

ha en fin helg..

klem Kerstin

Körsbärshöjden sa...

Härlig hall...speglarna uppe till vänster i taket...ska det bli en bård ?

ha en fin helg
Eva

Lunalei ;-) sa...

Åh, så vakkert dette ble, Kjære Ingela! Spennende kontraster ogt nydelig satt sammen! Likte så godt de sorte stokkene, slike hadde bestefar. Det du har satt sammen er ikke bare utrolig stilig, men det er samtidig sjarmerende og hjemmekoselig!
Nå er det endelig helg! Skal til med litt vasking av bad og klær, så er det å sette seg ned sammens med barna og kose seg med taco og litt tv!
Ønsker deg en nydelig helg!
Klem fra Lunalu

Vitt hus med svarta knutar sa...

...vad trevligt att ha en fin hall, utan skor, stövlar, kläder, bagar och ryggsäckar. Det ser verkligen välkomnande ut med så vackra saker att lägga blicken på.
Trevlig fredag, kram,
Regina

♥ Pia... sa...

´Hej och jaaa tack jag kliver gärna in i den hemtrevliga hallen..superläckert ..de där svarta skrillorna..oj..måste vara antika va...Gillar att sitta och titta på alla dina bilder..får mycket inspiration och hjärnkontoret går på högvarv..önskar dej en trevlig helg..kram..Pia

Home No.1 sa...

Hej Ingela kör också svart-vita skalan i hallen det är så snyggt!
ha en fin helg. Kram Annica.

Fleurette sa...

Hej dear Ingela, Thank you so much for nice comment!!!! Your decorations are so beautiful and perfect!!! I love your great blog!!!
Jag önskar er en underbar kväll och helg:))
Fleurette from Prague

katarina sa...

Hallå där!


Ååå så fint!

vilken lycka ja...att ha två ingångar... Då har man ju alltid en "finingång" när det kommer gäster. det skulle jag méd vilja ha...;)
kram o ha en härlig helg!

Smycken och Smulor sa...

Jättefint dekorerat i hallen, vilken lyx att få ha det så!
Ditt badrum är ju bara såååå fint också.
Marie-Louise

Älskade pion sa...

Åhhh så mycket fint du har i din hall.Du har verkligen känsla för det vackra du. ;) ha en skön Lördag. Kramar Ulrika

Patricia sa...

Love your decorations, especially that candeliers!!

Marita sa...

Ja tack, jag kliver gärna in i din hall!! Vad vackert du har inrett din hall! Vilken lyx att slippa alla trista skor och jackor...att få ha en fin hall!!! Det är ju det man allra helst vill ha!
kram, Marita

Pysselpalatset sa...

Så förtjusande, med de gamla skodonen... och käpparna sen och... och ... Helt underbart vacker hall... kram Jeanette

Våglyckan sa...

Jag skriver bara jättefint!
kram från mig
/maria

Mia, New Room Interior sa...

Åh, så fint!! Jeg trenger litt hall-inspirasjon, etterpå river jeg teppet i gangen vår, og kommer ned til det gamle tregulvet.. Da blir det fristende å begynne å gjøre litt mer... :-) Ha en fin søndag! Kram

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin hall,skönt o slippa massor av skor och kläder,Fast jag tycker min ide`med en gammal lågårdsdörr som skydd för kläderna blev ett bra alternativ,för att gömma dem,Titta på ditt tips med gamla käppar att hänga lyktor på,jättefint,har massa gamla käppar ligger ,ska nog ta efter din ide i uterummet ,där jag har massa lyktor,hur fäster du dem upp till

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken hall , vilken underbar känsla att komma hem till er och mötas av allt vackert .
De e ju så viktigt med ett första intryck , det har man ju alltid hört .
Vi skulle oxå kunna ha personalingång i källaren , jag jobbar på att övertyga mannen . Så skönt att slippa allt precis innanför dörren !
Ha en fin helg nu och hoppas du har fått ordning på dina värden och blodtryck . Du tar det väl lugnt !!
Kraam/Lotta

Fröken Fräken sa...

Låter underbart om man kan styra om så med hallen! Jag har bara en, och en väldigt smal en, så jag rensar jämt, och ändå samlas det grejer! Härligt med kontraster, det håller jag med om.. behövs lite svart till det vita :-)

vosgesparis sa...

I always loved the combination with white and black in a not mdern way !

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken lyx att slippa ha alla jackor och skor i hallen. Här har vi bara en ingång och nu går det ju an men när killarna var små var det alltid kaos. Du har det så jättefint.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

. sa...

Supersnyggt med svart/vitt. Ser ut som du målat käpparna och tagit av de där fula gröna plupparna längst ned. Jag såg ju käppar på loppisen sist. Får gå dit igen. Kram Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Ingela,

Nej men gud va läckert med de svarta detaljerna, skitsnyggt med det fönstret och de gamla svarta skridskorna!!! Tack för all inspiration! Mari.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Ingela,
Lyckliga du som har två hallar! Tänk att få ha en sån liten oas som din underbara hall! Jättefint!

En hall har ju som sagt en förmåga att alltid vara ett större eller mindre kaos!

Ha en fin vecka!
Hälsningar Monica