INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 2 april 2012

Privat titt hos Kronen i Danmark

Hej igen, jag har varit på skidsemester efter Danmarksresan så det dröjde lite innan det blev ett nytt Danmarksinlägg.En härlig lång helg i Idre tillsammans med mycket goda vänner, härlig skidåkning god mat och gott sällskap var underbart.
 Vi har då kommit till Birthes privata hus efter att vi varit i hennes fantastiska butik Kronen.Hon hade besök av sin familj när vi var där så vi vällde inte in i hela hennes enorma hus utan i en liten del.Hon lovade att vi skulle få se hela huset nästa gång vi kommer dit och det gör vi  ju igen nästa år eller hur?.....


 ....vi kom in i en fin hall med bara fina saker............

 .........vi kom in i ett fantastiskt rum med fönster från golv till tak på ena sidan och utsikt över sjön suck suck så vackert. Birthe står längst bort i bild......

 ........vi kom nära en skön brasa som knastrade och spred värme...........

 ...........vi kom så nära och privat och det var fantastiskt...........

 .........vi kom att se saker vi aldrig sett............

 ...............det ena finare än det andra suck suck så vackert igen.................

 ..............mmmmmmmmmmm mysiga annorlunda saker.........

.......vi kom slutligen in på en liten söt toalett som jag lånade och passade på att ta ett foto där också. Tänk er nu att det var såå mycket finare i verkligheten och hela konceptet tillsammans med platsen detta ställe låg gjorde denna upplevelse till något alldeles extra.Titta och njut av bilderna så kommer det några utebilder till från Kronen i nästa inlägg. Puss o kram/Ingela.
Ps jag tog hand om en kasse som blev kvar på bussen hem från Inredningsresan till Danmark. sakerna i kassen är köpta från stil o stämmning. Hör av dig du som saknar grejer från resan.

26 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Jeg sukker også....henført!FOr et nydelig hjem!!!!
Takk for titten!:)
Toveklem:)

PRINCESSGREENEYE sa...

wow, was für ein schönes Haus !
liebe Gruesse aus Deutschland
Jacqueline

annika sa...

Ja, ja...vi ska följa med till Kronen nästa år :)

Kram

Lilla Blanka sa...

Så underbart vackra bilder Ingela..! ♥

Jag har också varit inne hos Birthe i ett hörn då jag lånade hennes toalett..Åh det är alldeles magiskt vackert där de bor!

Kram
Mia

Arja sa...

Halloj!
Vackert, det är nog bara förnamnet hihi. Ser fram emot resten...
Önskar dig en fin kväll
kram Arja

SABINE sa...

HALLO BLANKA,
WAS FÜR EIN SCHÖNES ZU HAUSE.
MIT VIEL LIEBE GESTALTET, EINFACH SCHÖN.
GRUSS SABINE

Chokladvillan 1910 sa...

Vad häftigt ! ;)
Kram Anki

VACKRA hem och interiör sa...

Jaa, det var som en bal på slottet, alldeles, alldeles underbart... så många nya detaljer man upptäcker på bilderna, det blev för stort att ta in allt på en gång när vi var där...
Kram
Pia

Drömmar & Ting sa...

Söta Ingela vad kul vi hade:-)
Kronen får vi inte missa nästa gång, underbart vackert! Kommer ner en dag till butiken! Tack för gullig kommentar!
Påskkramar Susanne

LOPPISLIV sa...

Hejsan Ingela! Ohhhh suck så vackert hos Birthe Kronen, hallen och lilla toaletten har jag också sett live, när vi var där 2008 länge sen nu men jag minns att det var så himla fint!! Underbara bilder!!! Ha en fin påskvecka!

Kram Paula

No34 sa...

Åh, Danmark verkar vara något alldeles speciellt i inredningsväg!!! Kram Kate

No34 sa...

Åh, Danmark verkar vara något alldeles speciellt i inredningsväg!!! Kram Kate

Änglarnas hus sa...

Ååå så fina bilder!! Vilket underbart hem!
Så det blir ännu mer nästa år?..
ja men då kanske jag ska göra slag i saken..har varit sugen på att åka med..båda åren..men inte kommit till skott!!

Kram, kram Sanne

Källeboda lantliv sa...

Ja i bland blir man allt lite avis .. Så vill jag me ha det .. Så fint ! Kram Jeanette

idémakeriet sa...

Det var ju rena drömmen därinne, så mycket fint.
Kan tänka mig att ni dreglade för varje steg ni tog, ler.
Ha en skön kväll vännen.
Stor varm kram Gerda

hagagården sa...

Tack snälla goa du för lyckönskningen,det ska bli himla kul det här.
Underbart fina insirerande bilder du visar.
Stor kram och ha en fin dag.
Ninni

mittlantliga sa...

Så vackert!!!!!!
Ha en fin påskvecka!
/Heléne

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmmmm...
Härliga bilder du bjuder på
Nästa gång skall jag ej missa Fick inte till det i år
Kikar in & önskar en härlig Påsk
Kramizar
Sus

ängeln i vitt sa...

Suck....att jag inte kunde följa med. Nu får jag titta på allt vackert hos dig ist.

GLAD PÅSK / Carina

Arja sa...

Halloj!
Glider in på min kvast och önskar dig en härlig påsk.
Kraaam Arja

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
Kram/Lena

www.InWhite4You.se sa...

Tack gulliga du för uppmuntrande ord inför lilla butiköppnandet. Såååå underbara bilder från er resa. Alla verkar så nöjda och glada dessutom Kul för er. Kram Lena

Vita små hjärtan sa...

Suck.....det är så vackert!!!!
Tack för den trevliga resan!
Glad Påsk på dig och de dina.
Kram Agnetha

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tror nog vi missade något vi som inte var med;-) Underbara bilder!

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK och att du får fira det med nära och kära!

Kram,
Regina

STENLYCKA sa...

Underbara bilder!
Önskar dig en skön och underbar Påskhelg!
Kram Raina

Tinas bo sa...

Det här inlägget har jag missat.. tills nu!! :)
WOW!!
Vilket underbart hem!!
Så vackert och smakfullt inrett!
Sååå kulle jag oxå vilja ha det!! :0)

Ha en fortsatt härlig påskhelg
Kram Tina