INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 10 januari 2012

Skrivböcker och parfym

Hej på er, att gå på loppis är ju bland det roligaste som finns och det är vi ju många som tycker. Ibland hittar man inget och ibland så bara ramlar grejerna över en som man länge velat ha. En sådan grej är denna gamla kristall parfymflaska, åååå så fin den är, ser ni vad det gnistrar omkring den?
Jag har fler gamla flaskor som man fortfarande kan känna parfymlukt i fast de varit fyllda för mycket längesedan.........

 .........den lilla lilla antika rara dockan är ännu ett loppisfynd, hon sitter där alldeles bar och lutar sig mot flaskan..........

 ............idag har jag latat mig men också producerat lite grejer. Jag har gjort klart flera skrivböcker som jag klätt in med tyg och dekorerat med gamla spetsar, pärlor,glitter mm........

...........så nu finns dessa skrivböcker återigen till salu i butiken Lev Vackert. Nu tror jag att jag ska pyssla lite mer, fantasin flödar just nu.
Är ni intresserade av att vara med på en alldeles speciell Lev Vackert kväll på Skottdagen så kan ni titta in HÄR
Kramar i massor/Ingela.

16 kommentarer:

idémakeriet sa...

Oj den lilla dockan var otrolig fin, så liten och så söt, vilken liten skatt.
Skrivböckerna blev fina, duktiga du.
Stor kram Gerda

Chokladvillan 1910 sa...

Parfymflaskan var jättefin ! I like ! ;) Själv var jag på loppisrunda i dag, hittade två fina små guldspeglar & 2 fina små broscher fjärilar. Som du säger ibland hittar man mycket & ibland ingenting men jakten är kul !!! :D
Må så gott ! Anki

Pureshabby sa...

Hello Ingela, I sit here.....and I read some older post of mine......and I saw a comment from you....long time ago.

I want to thank you.

The last year was hard for me...and I think I saw many things but I did not realized them. That`s life.

I want to tell you that first: my english is a catastrophy and that I love your blog.

I wish you a very good time.

Kindest
Sabine

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Underbara skrivböcker, du gör så himla fina saker!!!
Både docka och flaska är jättefina fynd...

Kram och ha en jättefin kväll!
Mia

Unknown sa...

I also like fleamarkets, and also your parfum bottle!
Have a nice evening!
Nicole

Vita små hjärtan sa...

Hej Söta!!!!
Vilken alldeles underbar flaska så vacker!!!! Lycka för dig!!!!
Å du är så duktig med allt ditt pysslande!
Kram Agnetha

Mitt Stugliv sa...

Trevlig kväll
KramKram
Lotta

Photo by Maria sa...

Gamla parfymflaskor är så vackra.. man skulle ju gärna vilja ha historien med dem oxå, veta vad för kvinna som haft den =)

Ha en fin onsdag..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Åh både flaska och docka är helt underbara likaså dina vackra skrivböcker!
Kram/Lena

Blåbärs och smultronstället sa...

Grattis till dina fina fynd!!!
Vad glad man blir då. Jag är såå nöjd med min Creamtröja från er:-)
Ska visa den på bild snart.
Kramis Susanne

Knaada sa...

Underbar flaska, grattis till ditt fynd! :)

Nu blev jag också loppissugen, har gjort ett ofrivilligt juluppehåll på den fronten :)

Källeboda lantliv sa...

Underbara gamla flaskor .. Å så fina anteckningsböcker du gör .. Kram .. Jeanette. Kallebodalantliv

Solsjö - Under en vind sa...

Kul när tiden och inspirationen finns samtidigt! Mysiga ting!

Ha en go helg! Kramar!

emmashem sa...

Så mycket fint:) Härligt när fantasin flödar!
Kram Emma

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vad kul när man gör så fina fynd.
Kul! Och jätte fint !

Ha en fin vecka !

Kram

Dortesjs sa...

helt fantastiske og meget smukke