INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 29 april 2011

Återvinning / .Recycling

Hej alla som tittar in, ojoj vad långt det går mellan inläggen numera. Mitt bloggande hinns inte riktigt med men jag hoppas ni vill hälsa på i alla fall. Petra och jag jobbar för fullt med vår kommande butik Lev Vackert och Cafe Två Tanter. Allt få ihop allt med butiken och Cafet är lite marigt. Meningen är också att man ska kunna sitta ute och fika. Det gäller att få till det lockande och härligt, en upplevelse helt enkelt, ett skönt ställe att njuta av sitt kaffe, ett ställe att längta tillbaka till. Jaa allt detta är vår ambitition och förhoppning. Jag vill alltid jobba mycket med känslan, svårt att förklara vad jag menar men ni förstår nog. Ett bra sätt att få in äkta felling är att blanda upp med gammalt tummat och nött. Speciellt om gamla saker får en ny funktion............

 .........gammal spets från bla Frankrike kommer att finnas i butiken. En bred spets från förr rullades upp på en gammal käpp och det liknade tillsist ett romantiskt paraply hihi. det är många många meter spets på käppen...........

 ...........har länge klurat på vad man skulle kunna göra med gamla redskap som inte används idag........

 ...........tills jag kom på att man kunde använda dessa gamla till att rulla upp spets på (dessa har jag köpt på loppis och samlat på mig under en tid ).........

.....de ser nästan ut som gamla träkäglor, härligt nötta och användbara. Jag har borrat ett hål så att man kan hänga upp dom om man vill.
Nu ska jag försöka göra klart en stooooooor sak som ska få dekorera i en trapp i Lev Vackert butiken, jag visar framöver.
Kramopuss / Ingela.

18 kommentarer:

irene sa...

Sååå lekkert! Du får det till!
Lycka till med allt!
Ha en fin helg!

Kram Irene

Det vita dårhuset sa...

Vad duktiga ni är Ingela!!! Ska bli så roligt att få se det färdiga resultatet =)

T*R*E*V*I*G H*E*L*G
Kram Erika

Anne N. sa...

Åh, så nydelig Ingela :O)
Herlige blondespetsar!
Ha en superfin helg!
Klem, Anne:)

♥ Pia... sa...

Å det var snyggt.. ska bli sååå spännande att se allt vad ni nu gör nu.. TVÅ TANTER..vilket gulligt namn:)Ja inte kan man säga annnat än att ni är otroligt kreativa:).. önskar dej en trevlig helg.. kram..Pia

Vintage Market Place sa...

it is chic and beautiful
Good luck with the shop, sounds like a dream!
Amy

It's me sa...

Hello darling...wish you all the best for the shop......enjoy it......happy weekend....love Ria...xxx....

(eddas) sa...

Skjønner akkurat hva du mener...det hele handler om den rette atmosphæren:):)Den en bare vil bli sittende i :)
kos dere...
klemklem

Anonym sa...

Åh så fint! Kan ni inte öppna nu nu nu.....
Kram
Nina

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ingela
Hur fina saker som helst.....
Måste vara spännande med butiken :)
Å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Villa König sa...

It looks so good :-) a great idea. A pity that you live so far away, I would love to visit you cafe and shop, when it is ready :-))) Hugs Yvonne

Arja sa...

Hejsan Ingela!
Gå på din/eran "känsla" och det kommer att gå vägen!!!! Älskar spets...och dina bilder är så fiiiina. Eran butik kommer att vara UNIK eftersom ni är UNIKA och kompleterar varandra så bra med eran smak och massor av fina fynd ;O) Längtar till att göra ett besök hos er.
Trevlig helg kram kram ♥

zinkadus sa...

DU HAR SÅ MÅNGA BRA IDEER, DIN KREATIVITET ÄR DET INGE FEL PÅ! EN LITEN FRÅGA OCKSÅ, HUR GJORDE DU I BÖRJAN FÖR ATT NÅ UT TILL FOLK MED DIN BLOGG?? TACK PÅ FÖRHAND!/ANNELIE

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar Valborg och en skön maj! Må alltid solens strålar nå ditt hjärtas rum!!!
Varma Kramar Raina

Frøken Anker sa...

Det bliver spændende at følge jer med den nye butik/café :-)

Sjov idé med blonderne.

Hav en dejlig dag

Unknown sa...

hej Min söta kompanjon! Så duktig du är!!!! KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket vacker spets! Och jag trodde först att det var ett romantiskt paraply :)
Kram
Marie

Min lantliga dröm sa...

Underbara spetsar! Så vackert!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram Ulrika

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

So nice and Romantic..... I like this White style! Big Hug from LISA LIBELLE