INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 27 november 2009

Egen designade tygjulkort

Hej på er alla sköna, när jag kommer igång då flödar kreativiteten, då händer det grejer. Jag finner ett stort lugn i mig när jag får göra saker jag tycker om. Att sitta och pyssla med allt möjligt är terapi för mig, det är härligt och jag mår bra då. Har gjort olika julkort genom åren och i år ser de ut så här...........(klicka på bilderna)

........de här är som tavlor och är i A4 format. De är rikt illustrerade och har detaljer som glimmar tex gammaldax glitter , spetsar, och band, alla har ett upphäng av jute eller spets. Hela kortet är klätt med linnetyg i brunt eller naturvitt.........

.....de finns i många olika motiv och lite mysiga texter i julanda.........


..............gammaldax bilder från förr i en ljuvlig blandning......


.......änglar. gammaldax tomtar och många av korten pryds av små söta brev.......


..........tags eller (julklapps etiketter) jag tänkte att tagsen bla ska få pryda min gran i år, är också fina att hänga runt ljus eller i en krans. variationerna är många.....


......mera tags.....

.......dessa kort är ungefär de samma som de stora fast i vanlig kortstorlek, de är också klädda med linnetyg och alla har ett upphäng och div detaljer......

.......finns oxå i olika motiv......

..... dessa strutar är fyllda med en chokladkola som är så god att den äter upp sig själv hahaha, har sålt och kokat denna kola i åratal och den går åt som smör i solsken.
Alla mina grejer plus myckt mer än detta finns att köpa hos de gulliga tjejerna på HOME OF SISTERS I KRISTINEHAMN i helgen, jag kommer oxå att vara där.
Om någon är intresserad att handla dessa här på bloggen så går det oxå bra. Maila mig för prisuppgifter på ingela.broling@gmail.com
Ha en underbar första advent tjejer det ska jag ha kram alla /Ingela.

82 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Å så ljuvliga saker..blir alldeles kollrig av att se vad du gjort..impad av korten..söåå söta:)..förstår om allt detta går åt som smör:)..lycka till..och en trevlig advent..
kram..pia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow Ingela vilken känsla du har och vilken kreativitet , helt fantastiska saker du har skapat !
Jag sitter här och bara gapar och med ögon stora som tafat ;-)
Hoppas du får riktigt mycket sålt , men det ska väl inte vara så svårt !
Ha en underbar advent nu !
Kramar/Lotta

Anki sa...

Oj, en till här som har ögon stora som tefat...gud så fint! Bara helt underbart, du kommer att få sälja som smör!

Ha en härlig första advent!
Kramisen! Anki

hemma hos lilla mej sa...

Vad söta hur underbara som helst.Vad duktig du är .har mailat dej.Hoppas det går bra med försäljningen.Ha en mysig första advent kramizar Rita.

Pysselpalatset sa...

Heklt enkelt underbara, jag som pysselmadam vet hur mycket jobb du lägger ner... Törs man föreslå en bytesaffär... Du får något av mitt pyssel.. och jag något av ditt???? kram jeanette

Lunalei ;-) sa...

Skjønne Ingela, jeg blir like forundret hver gang over alt det vakre du lager. nydelig, nydelig, nyyyydelig! Kan ikke forstå annet enn at alt blir solgt!
Ønsker deg en herlig første advent!
klem fra Lunalu

Solveig sa...

Åååå så vakkert, Ingela!! Du lager de flotteste julekort! Lykkelig er den som får et kort av deg - en julegave i seg selv:o) Så kjekt at du også liker å lage ting. Kjenner meg så godt igjen. Finner aldri så mye roen som når en sitter og skaper noe selv:o)
Ha en flott helg.
Klem fra Solveig

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige Ingela....
Skulle ønske jeg hadde halvparten av din kreativitet og energi :))
Vakre er de, både tagsene og kortene :))

Ønsker deg en herlig adventshelg.
Klem,Kari

Les Cotrions sa...

What a great job you made! Everything is so nice and finely made! The tags are gorgeous!
A nive week end to you!
Vale

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Åh vad fina saker alltså..du är så proffsig!!!

Njuter av dina fina alster ♥

Kram & ha en fin adventshelg!
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

oj så mycke fint du har knåpat ihop...lovely..

Själv går jag bara runt & väntar....börjar bli riktigt trökigt nu.....vill ha det överstökat nu så man kan fokusera på annat...


Lycka till med dina försäljningar.....

Kramizz nilla

hagagården sa...

Underbart vackra kort!!!
kram o ha en trevlig helg
ninni

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hej!
Sååå underbara kort mm. du har gjort. Kan tänka mig att de är kul att sitta och greja med, härligt.
Önskar dig en trevlig helg och 1:a advent.
//Susanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefina kort! Och hoppas det går bra med försäljningen!
Kram
Marie

sara på hedepipan sa...

Ja helt otroligt fina. Hoppas jag hinner ner till staden och ser de live.
Var nere och köpte lite saker på HOME OF SISTERS idag så här har det också pysslats.
Skönt att höra att du funnit lite lugn.
Må så himla gott.
kram sara

Änglarnas hus sa...

Du är såå kreativ och inspirerande..

Mycket fina kort och tags har gjort :)

Lycka till i helgen och ha en underbar advent!!

Kraam Sanne!

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Jag måste bara säga att jag tror att det där är de vackraste julkort jag någonsin sett! Otroligt vackra!!

Ha en fin helg!

Ett Vitare Hem sa...

Jisses du är helt otrolig, du har ju gjort hur fina saker som helst!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Camilla, Casa de Bach sa...

Så mye vakkert du har laget! Regner med at du får solgt dette lett!

Ha en fin helg!

Hilsen Camilla ;)

Mitt hvite hus sa...

For noen utrolig vakre kort du har laget.

Så flink du er...

ha en herlig helg...*Klem Kerstin

sylvia sa...

Hei Ingela.
såå nydelige ting du har laget,du kan så masse.
aldri sett så nydelige kort,tags,kremmerhus..dette er rett og slett vakkert.
ha en nydelig advent helg .
advent klem fra sylvia

Linneagården sa...

Å, så mycket fint du visar. Korten, tagsen, strutar, ja allt föll mig i smaken. Kola gillar jag oxå, hihi.

Hoppas Ni får en trevlig & lyckad advents helg.
//madelene

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Helt vidunderlige kort. Du er kjempefling. Veldig skjønne var de. Sukk!
Ha en fin kveld
Klem:)

Marita sa...

Åhhh himmel så fina!! Vad duktig du är!!! Såååå många habegär de väcker i mig!
ha en riktigt trevlig helg!
kram, Marita

becca sa...

Hejsan tjejen,
Å vilka underbara kort du gjort, du borde komma hit till mig i väst och lära mig hur du gör=), du är såå otroligt duktig!
Ha en bra helg, kram Rebecca.

Snuttan sa...

Så flitig och duktig du är. Ljuvligt att titta på
Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Men du är ju för duktig vännen!!!
Oj så fint du skapar!
Önskar dig en härlig advent!
Kram Agnetha

Lilla hjärtat sa...

Hej!

Superfina kort, vad duktig du är!!

Ha en fin helg
Kram A-K

Ellinor sa...

Ljuvliga Kort
Ellinors Hus

lavendel mio sa...

Så nydelige kort du har laget!!
Ønsker deg en herlig advent!
Klem ,Hanne

Anonym sa...

Disse ideene tror jeg du har hentet fra en norsk blogg,og da kaller man det ikke egen design !

Tess på Tilda och Mamma sa...

ÅÅH lika fina saker som vanligt, tagsen går inte att sätta ord på. Och den stora bilden på ängeln.Har satt köp stopp på mig själv annars hade jag nog beställt alla. Men ett löfte är till för att hållas.
Kram Theres

frøken olsens drømmer sa...

Det er de vakreste kort jeg noen gang har sett,sukk,helt nydelige...
klem fra meg

agge sa...

Vad duktig du är! Jag skulle blijätteglad,om jag fic ett sånt julkort! Trevlig helg. Agneta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan Ingela:)
ja vem skulle inte bli glad för ett sådant kort!! Såå otroligt vackra och orginella!!! Jättefina!!
Du inpierar verkligen!!Kolastrutorna kan jag tro att även de är ljuvliga att äta;)
ha det så kul i butiken! du kommer att sälja som smör;)


Go kväll & Trevlig Adventshelg
~~Mamma ♥ Millan~~

Sologbolig sa...

Du er kjempeflink. Så utrolig fine disse kortene og tagsene var. Ha ei fin helg.

mysiga heestrand sa...

Vilka ljuvliga kort. De hade vi gärna sålt i Heestrand Interiör, men i år har vi redan köpt in för i år. Det är något att tänka på till nästa år.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

Snövita drömmar sa...

Nej jag blir helt stumm såååå underbara saker du gör.....

Vianne sa...

Hello,
you have a wonderful blog! Your Christmas decorations are so georgeous! I will follow your blog.
Have a nice weekend!
Vianne

Piitis sa...

Hei Ingela,
Your christmas decorations are so georgeous!!
I love it:))

Wish you a lovely weekend!!

Hugs to you:)
^_^Piitis

Jacqueline @ HOME sa...

Your cards and gift tags are wonderful. I love them all. You are so creative and everything that you make is truly magical. I find you such an inspiration in so many ways. Thank you. XXXX

Unknown sa...

Så underbara kort och tags... blir alldeles till mig. Fantastiska!
Trevlig första advent
Kram Maria

My Lovely Things sa...

Men va vackert!!
Du är så fantastiskt duktig!!

krma Anna

vardagsvitt sa...

Hej Ingela!
Vilka vackra saker du skapat!!
Du är så duktig!!
Ha en mysig söndag
Adventskramar Marith

Lisa Marklund sa...

Så kreativ du är, helt underbara alster du skapat :-)
Ha en mysig 1:a Advent - kram Lisa

Fleurette sa...

Hello Ingela, your blog is very amazing! Your Christmas cards are perfect!! Your style is super!
Nice evening and greetings from Prague
Fleurette

Louise sa...

Jättevackra julkort och tags!! Skulle inte ha något emot att få ett sådant på posten :O) Skön adventshelg!

Viola sa...

Jodå...här har man fått dragit ned på hastigheten....har varit en tuff tid faktiskt, jissis vilka fina skapelser...kanske man kan få återkomma på andra sidan året och handla till gårdsbutiken....kramen och ha en fin söndag

Mamma C sa...

Vilka fina saker du pysslat till. Korten är helt makalösa. Ha en fin advent.
Kram mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Vad gott Ingela, nu känns det att du är piggare......
Vet precis hur du menar med att det är gott själen när kreativiteten får spira!
Det är så vackert och jag blir så glad när jag ser det du skapat.
Är ju förstås jättesugen på båda korten på det sjunde kortet i inlägget, och den som ligger längst fram av tagsen. Ja, struten också........ Hur mycket kostar de?
Sköt om dig och trevlig advent!
Kram Mia

The French Bear sa...

Love all your decorations, everything is so beautiful!
Hugs,
Margaret B

Compact Garden sa...

Vilka helt underbara kort..det sätter igång fantasin inför julkorts pysslet.
Ha en riktigt skön advent/Anne

n o r d i n g å r d e n sa...

Inte klokt va vackert!!! Du är ju helt fantastiskt på att skapa! DEt var tame sjutton de vackraste julkort och etiketter jag någonsin sett!!! Så vansinnigt snygga!!! Många adventshälnsingar till Dig Ingela från Nordingården.

[ c o y o t e ] sa...

Hjälp va fina!!
Såå duktig!!

Ha en Underbar Advent!

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefina kort! Det här är inte pyssel det är ju hantverk. Det är lätt årets finaste julkort och tags, dom kommer och gå som smör. Kanske redan slut...
Ha en mysig adventssöndag
Goa kramen
AnnaMaria

Norregård sa...

Kan tänka mig att dina fina saker tar slut i ett nafs!! Visst är det mysigt och rofyllt att bara sitta och pyssla!! Allt är verkligen jättefint!! Ha en mysig söndag:o)
Kram Malin

Emma sa...

Så fina!!!!!!!!!!!!!!!!!

sylvia sa...

Hei igjen Ingela,
ja idag er det 1 søndag i advent,å vi bare koser oss,ja du får bare komme å få gløgg,den er varm nå,å pepper kakene er klare.
lysene er tent å vi hygger oss,tusen takk for hilsen hos meg,
ønsker deg og din familie en hyggelig feiring,
klemmer fra sylvia

Goa sa...

Du kvinna! Du är en riktig konstnär! Jisses så vackert! Jag suckar av lycka och vill ha alla!!!

Puss på dig och massa mys denna underbara ljusets månad...

blomsterboden i skanör marie sa...

Helt ljuvliga alster du gjort=)
Pyssligt värre. var får du tag på alla vackra bilder???
Har precis blivit ägare till er bok, jag bara ÄLSKAR den helt underbar, Vill aldrig sluta att drömma sig bort i den, bra gjort.

Ha en skön kväll
kramkram marie

Home No.1 sa...

Hej Ingela heeelt ljuvliga är dina kreationer!!!

Adventskramar Annica.

Huset vid ån sa...

Hej Ingela! Tack för titten....jag säger Bättre sent än aldrig! Men här är det lite rörigt eftersom vi håller på och renoverar. Försöker kika runt till er mellan varven. Hoppas din adventshelg varit mysig och att affärena gått bra. Det du visar är underbart vackert. Man kan inte titta sig mätt på alla vackra o gammeldags motiv. Må så gott! Kram Therese

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej Ingela å sååå länge sedan!
Jag bläddrar numera runt i boken och jagar inspiration, min bibel..haha..
Så mycket fint du visar, som vanligt! Ursöta små strutar och kort.
Ha en riktigt skön vecka
Kram Anna

här är gudagott att vara sa...

Så mycket fint du visar.
Du är jätteduktig vilket jobb du lägger ner, du borde sälja.
Jag säger Lycka till med bok 2, duktiga ni!
Titta in till mig så får du se vad jag gjort i helgen.
Haregott i veckan!

Ullis/Leva på landet sa...

Så otroligt mycket fint du har gjort. Sitter bara och beundrar. Vilken bra idé att hänga tagsen i julgranen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

sara på hedepipan sa...

Nöjd o ja. Den har fått sin plats brevid en hyacint. Kolla in om du har tid, jag ska göra reklam för dig.
kram sara

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina saker!:)

Kram till dig!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Ingela!


ÅÅh så dyktig du er, jeg kan ikke få sagt det nok!! Himmel dine kort er såååå vakre!!! Ja, jeg kjenner meg selv igjen, det er så deilig og avslappende og sitte og pyssle. Og man kan sammeligne det med en god terapi. Alle tanker som vanligvis surrer rundt i hodet forsvinner og man sitter bare igjen med ro og glede. Det er så deilig! Spesiellt denne tiden er herlig synes jeg, plutselig virker det som all kreativitet har samlet seg og eksploderer, riktig herlig :)

Jeg må også bare få kommentere ditt herlige hjørne, Cafe'/Pâtisserie. Så Inspirerende!!! Det er en drøm jeg har ønsket meg lenge, og skape et kjøkken med en kafelignende følelse. Et hjørne man har lyst til og sette seg ned i og nyte en deilig fika. Det har du gjort så bra du!! Elsker den varme kontrasten med murveggen.

Og snille deg, takker varmt for alle hilsener du legger igjen hos meg, vil bare at du skal vite jeg blir uendelig glad. For jeg beundrer ditt arbeide så mye.

Varmeste hilsener med klem, Aina

Ps: Kunne du sende meg en ny link til "vår felles" blogg? Jeg kommer ikke lenger inn!

Ps: Oja, snille ta godt vare på deg selv så blodtrykket går ned!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Ingela!
Jag var ju och handlade av dig i lördags. En fin kakburk och ett ängelkort. Allt var så fint!
Jag visar nog burken hos mig en dag.
Krya på dig!
Kram Susanne

Anneli sa...

ÅHHH...så mycket fint du visar..härligt
Gillar verkligen
kram
annelie

Anki sa...

Guuu vilka fina saker du har gjort :)

Marie sa...

Du är helt sanslös Ingela, sååååå mycket vackert du har skapat! Du är en riktig konstnär!!!!

Kram Kram
Marie

Helen sa...

Ack, så otroligt vackra skapelser!!

De har verkligen det där lilla extra!

Du är så duktig!

Kram!

Maliva`s verden sa...

Hei...du verden så mye vakkert du har lagd...Helt unikt med touch of Ingela.Lykke til med salget:o)og en fin adventstid til deg fra Maliva

Kallholmen sa...

Vet du Ingela att när jag ser allt dina fingrar skapar så blir jag helt mållös.......
Otroligt vackert lova mig att du tar lite av vinsten till en spa dag bara för dig.
Kram Malin

Anonym sa...

Dette er Plagiat fra en norsk blogg.Frekt å kalle det egen design.

Anna-Lena sa...

My good! Vilka vackra kort du har gjort! Såå fina och strunta i den tidigare kommentaren från anonym. Två själar- en tanke! Många får ju samma idéer.

Kramis Anna-Lena♥

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Som at komme himlen med disse utroligt bedårende kort :o)

Kram Tina

Anonym sa...

I wish not concur on it. I over nice post. Specially the appellation attracted me to read the unscathed story.

Anonym sa...

Well I assent to but I dream the brief should secure more info then it has.

Johan sa...

Jättefina!!

Alexandra sa...

Ingela your blog is fantastic! Really I looked back till the first entry and I love all.
Have a wonderful weekend.
Hugs Alexandra