INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

måndag 6 oktober 2008

Hallstilleben.....

Hej alla bloggisar och andra gulliga. Helgen som var bjöd på lite olika saker. Jag har jobbat hela helgen men har hunnit med lite annat oxå. Gjorde några små fynd på loppis, tror inte jag kommit tomhänt från något loppis någongång, alltid är det nåt som man "behöver". På lördag kväll var det oktoberfest och invigning av en kompis varanda. Där bjöds det på surkålsgryta med fläsk och massor av olika slags brattwurstar, öl och live musik. Hade tänkt att jag inte skulle bli så sen på den festen eftersom det var min jobbhelg men se det gick inte det, det var alldeles för roligt för att gå hem.....
Tänkte fortsätta lite på halltemat och visa de senaste inköpen......
.......detta stora härliga fat på fot köpte jag häromdagen, just nu pyntade jag det så här men tänker att det får bli jul på det framöver......
.......dessa små saker blev jag så förtjust i, den lilla plåtboken kan man öppna och i där ligger det många tänkvärda ord på vägen. Korset norpade jag oxå åt mig snabbt som ögat, båda sakerna köpte jag på loppis........
.........några utav mina vita böcker hamnade därpå oxå......
Tack alla ni rara som skriver så rart till mig alltid jag blir såå glad över era besök här. Ha en skön start på en alldeles ny vecka.
Kram/Ingela.

49 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vilka fina saker du hittat. och fatet du köpt...ett sånt vill jag också ha. Avensjuk blir man.
karm, marlené

My Lovely Things sa...

Hej!!
vilka fina fynd..

Fatet på fot är ju så fint..Tänk va trevligt det kommer att bli till Jul!!
Festen låter så rolig..
kram anna

Vintagepaintings sa...

God morgen Ingela,
Så herlige bilder du viser nok en gang :) - og tusen takk for herrlig melding til meg! Ble glad for at du likte bildet - lurte litt på om du syntes brunt var bra og vurderte faktisk å gjøre det litt hvitere...:) Ja det var supert!
Ha en flott dag og klemmer til deg også fra Solveig i Oslo :)

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert det ble . Stette fatet var jo nydelig i seg selv.

ha en herlig fin uke0)
Klem Kerstin

Emma sa...

Vilket fint fat. Och så fina saker du har på det.
Kram emma

Unknown sa...

Hejsan Vännen! Så mkt fint du fyndat! Du är allt super duktig på det du! Jo, tänkte att vi kanske måste prata nån dag till veckan. Har du vart ner än?
Jag, har ju som du vet super tufft med tid denna vecka, har dock avsatt lite telefon tid med daniel på fredag, men vi kanske borde prata igenom lite innan dess? Idag är jag hemma vid typ 17-18.00 tiden om du ser detta så slå gärna en signal då. Kram Petra

Hannis sa...

Vilket fint fat!
Kan tänka mig att det kommer att bli vackert med juldekorationer.

Ja,hm om du lessnar på plåtboken och Kórset så delar jag gladeligen med mig av min adress=))
Otroligt vackert och lite ovanligt att hitta på loppis!

Solen skiner igen!
Hoppas den gör det hos dig också.
Kram Hannis

Poppins sa...

Det var verkligen ett underbart fat. Så mycket användning du kommer att ha av det. Gillar stillebenet med böcker och korset. Vackert!

Jenny Oak Fae sa...

OTROLIGT vilka vackra saker..!

: )

Kram & ha en bra vecka!

/Jenny

<3

Vardagens guldkorn sa...

Vilken tur du har som "springer på" så vackra saker! Fatet på fot är ju helt underbart, var hittade du det? Vill ha!!
Kram Linda

Lo sa...

Hej.
Vilka fina unika saker du hittat. Grattis!
Tack för en fin inspirerande sida.
Hälsningar
Lo

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket härligt fat på fot du har hittat! Och det verkar vara ganska stort eftersom du får plats med böcker på det.. och dessutom lite annat pynt. Jättefint!
Kram
Marie

Anonym sa...

Vad fin den är fatet på fot,och sen har du ju så fina böcker och biblar som du fyndat.

Ha det bra
Kram pernilla

sabina sa...

För måste jag bara säga: Vilket härligt fönster i förra inlägget!

Fatet bara älskar jag! Ett sånt skulle gärna ha. Har du beställt det eller köpt det i butik?

Viola sa...

Ett underbart stilleben, så vackert, vackra fynd du gjorde som passade så bra ihop, vita böcker kan man ju aldrig få för lite utav. Ha det bra i veckan, kram VIOLAN

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder!

Ha det gott, kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Vilket ljuligt fat du hittat,ett sånt bara måste jag ha.Får man fråga vart du köpt det?

Och jag är lika förtjust varje gång jag tittar in i din blogg...MUMS:)

Ha en bra kväll Viveka

spetsar och änglar sa...

Vackra bilder och fina fynd!Fatet är underbart!!!!!!
Ha en skön Måndagskväll
Kram Heléne

Linneagården sa...

Så härligt högt fat, jättefint.
Det är svårt att hitta vita böcker har jag märkt... Dina var så fina.

Ha en fortsatt bra vecka.
/madelene

Noll54/Eva-Karin sa...

Ja jag säger som alla andra,vilket fat! Du kan hitta saker du!!!!

Ha det gott och kram på dej!!!
Eva-Karin/noll54

Helena sa...

Vilka jätte fina saker och så fint du har gjort i hallen. Snyggt med tegelväggen! Vi försökte ta fram vår i köket men teglet var så trasigt så det blev inte bra tyvärr...Ha det bra/ Helena

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så ljuvligt fatet är och vilka fina saker du fyndat på loppis!!
Jättefint!
Ha det gott!
kram
nina

Galleri MochB sa...

Vilket härligt fat! och så fint du pyntat på det. Vackert stilleben! Och festen låter både annorlunda och kul...:O)

Glitter och Marsipan sa...

Vilket fat,kan tänka mig att det kommer bli snyggt till jul.
Snyggt dekorerat med vita böcker,och silverasken och korset var ju riktiga fynd.
Tror faktiskt att jag fått en sån liten silverask när jag var liten,men var kan den vara.Måste leta lite.
kramar Anette

Vitt Hemma sa...

Så snyggt! Gillar de vita böckerna! Fynd!

Kram s

hemtrevnad marie sa...

Superfint som alltid Ingela!!!
Jodu, jag längtar till advent, tycker faktiskt att det är bästa tiden på året...sen skulle jag gärna gå i ide februari, mars sådär.....
Just nu är jag så knasig så jag drömmer om mina stora vita julgranskarameller med bokmärken på, men jag får väl vänta ett tag till, haha!
Dina vita böcker är så fina!!
Fick tag på söta böcker jag med igår du...biblioteket sålde ut gamla böcker.. fick så söta gamla nostalgiska böcker Elsa Bescow. Krakel Spektakel , Klas Klättermus...gammal bullerbybok och en julbok från 40-talet!!
Söta att pynta med i lillsonens rum...så länge det varar.....
ha en härlig tisdag....."äntligen hemma" ikväll tror jag:)
kraaam

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj sååå fint , vilka fina saker !!Korset och boken är ju så underbara !!
Tack för dina goa kommentar inne hos mig , det värmde !!
Ses/Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Du har det så otroligt fint hemma...Var kommer fatet ifrån?.Din hall är ju helt enorm!!!!! Det fina du gjort ute med allt var ju också bara så fint.....Ha en bra vecka Kram/Majsan

Stina sa...

Vad härligt du byggt upp det på fatet. Så fint.:-)

Lallis - liv och leverne sa...

Sååååå otroligt jättefint!
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Underbart fina detaljer och snyggt arrangerat! kram

Annika sa...

Det var ett häftigt fat... med vackert pynt... o fyndar på loppis gör du.... Kram Annika

Ann-Catrin sa...

Och jag som är så himla loppissugen...
Nu blev det ännu värre när du visar dina vackra fynd!!
Och fatet är ju bara ljuvligt alltså!!

Kram
A-C

ängeln i vitt sa...

Halloj Ingela!

Fatet på fot är ju bara så fint och även himla använtbart. Den lilla plåtboken den har jag oxå. Du, jag bara älskar ditt fönster i hallen. Du har fixat till det så fint.

Du undrade om den där mojängen jag har på väggen. Köpte den på loppis för ex antal år sen. Gubben som sålde den sa att den användes förr på hotell. Alltså om nån gäst med typ nr 2 ville ha nåt så fäldes siffra nr 2 ner ( jag har fällt ner alla siffrorna ) Jag vet inte om det stämmer.. haha.. men det är en kul grej.

Kram Carina

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Åh de här sakerna fick jag verkligen hjärtklappning av...såå fint!!!

Kram vännen
Mia

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Ingela! Vilka vackra saker du fyndat! & fatet! Vad fint med vita gamla böcker...har letat såna men inte hittat än... ok, bäst att bege sig tillbaka till rulltårtebaket(!)...
Kram Camilla

Ljuva ro sa...

Underbart fat!!!

Linda sa...

Så fint! du är verkligen duktig! kram

Sara sa...

Hej
Fatet var ljuvligt och det passade bra med böcker där. Julpyntet kommer också passa fint.
Kram Sara

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh vilket fantastiskt fint fat du har köpt!! Vart kommer det ifrån? Fick ju värsta ha-begäret nu :)
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

TACK för svaret! Jag trodde kanske att du hittat dem på nån hemsida, för jag tänkte isåfall använda bilderna till kuddmotiv.

KRAM, Jenny

<3

Golden&Vitt sa...

Åh vilket fat och böckerna är ju bara för underbara. Måste nog börja kika på våran secondhand butik på böcker :)

Vad glad jag blev att du gillade sockarna, om du inte har bråttom så visst ska jag sticka ett par knälånga till dig.Jag mailar dig :)

ha en bra vecka/ annika från haparanda

nettans lantliga hem sa...

Vilket fint fat och vilka fina böcker
Ha en bra vecka!
Kram nettan

Marja Kristiina sa...

Hallj där Ingela! Absolut härliga fynd och vilket bord --- så fint jag har inga ord!

Varma hälsningar från mig
MK

Gnistrande snö sa...

Åh ett sånt fint fat!
Vackra vita böcker, tycker mig känna igen dem, har för mig att en del av våra svenska poeter tex Karin Boye finns utgivna i liknade band :-)

Kram
Katarina

Levindas Värld sa...

Vilka underbara fynd du gjort!

Var på loppis en sväng efter jobbet idag men gick därifrån alldeles tomhänt...

Jaja, bättre lycka nästa gång :)

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina saker du köpt. Vi får väl se hur länge katten håller sig hemomkring denna gång.

Har något till dig inne hos mig.

Kram Ullis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka fina saker du köpt!! Fatet på fot var gudomligt!
Kram / Therese