INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 7 december 2012

Jul i matsalen

Att pynta lite lagomt så där till jul passar mig bäst. Det finns otroligt mycket fint julpynt och kanske är det lätt att överpynta. Förr hade jag måånga lådor med julsaker som skulle fram, nu har det krymt till en låda......

 .....jag älskar mitt gamla bord och här syns spår av många glada människor som fröjdats för länge sedan...

 ......adventsljusstaken i den gamla trumman står på bordet och sprider ljus var kväll, i fönstren står delar av en punchveranda från 1800 talet

 .....lite kanelstänger sprider doft från förr....

 .......små virkade svampar tillsammans med den enda tomten som kommer fram. Han har tappat bort sina stavar men tar sig fram ändå på sina fina nyvallade skidor....

...detta var några bilder från matsalsdelen i huset. Inte så mycket pynt men ett ställe jag trivs på.
Glöm nu inte vår andra julmarknad i Lev Vackerthuset i Kristinehamn både Lördag 10-16 och Söndag kl 11-16. Många otroligt duktiga hantverkare kommer och säljer det fina de har. Kanske vi ses,kram/Ingela.

20 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det är så fint bordet, själv letar jag efter ett nytt till vårat kök det stora vi hade har jag sålt och nu har vi ett litet gammalt som inte är praktist vi får inte in mer än en stol per sida och med 6 stycken i familjen funkar det inte. Det svåra är ju att det helst ska vara gammalt och då hittar man ju inte när man söker.
Ha en fin helg/Kram Theres

No34 sa...

Så mycket vackra ting..:)
Önskar Dig en härlig fredag, kram Kate

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket underbara saker.Önskar dej en underbar skön och härlig helg.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Hej jag har njutit av alla fina bilder hos dej en stund! Kommer snart tillbaka o kikar! Ha en riktigt underbar helg kram Nina

Anonym sa...

Lagom är absolut bäst. Men visst har pyntet minskat.
Bordet är helt super och berättar sin egna historia.
Ha en fin fredag
Kram
AC

Annas röda stol sa...

Underbar grön färg och tomten så fin. Ha en bra kväll. /Anna

Tinas bo sa...

Sååå vackert!!!
Bordet är ljuvligt.. :)

Ha en mysig helg
Kram Tina

Kristie sa...

Ingela,

I agree with you on decorating. I prefer less as to more decorations and the simple ones are my favorite. I love your dining room...it has such a charming, warm and inviting feel to it. It would be wonderful to share a cup of tea or coffee with you. :)

Sivs verden sa...

Så fint!:)

MINA TVÅ HEM sa...

Jag gillar ditt bord, har själv drömt om ett köksbord som skulle vara gjort av gamla plankor, kanske jag ännu får det.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anonym sa...

Sååå vakkert.<3
Ha en trivelig helg.
Klem Mette.

Lallbacken sa...

Hej Ingela.Vilket underbart pyntat bord. Jag har också gått från mycket till mindre pynt. Du har lyckats bra tycker jag ;) Ha en skön helg med julmarknaden!
/mia

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Söta svampar:). Och otroligt vackra fönster! Det fanns en annan tid...

Ha en härlig helg!
Kram Maria

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Ingela
Ja jisses vilken stämning.....superfint :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så vackra gamla saker! Stämningsfullt!
Kram,
Regina

Anna sa...

Åh, det är så vackert alltihop!
Jag är också sparsmakad med julpyntet, har tröttnat helt på det! Alla trista tomtar och sådant man inte vill ha framme har barnen fått och kör loss i sina rum med:)
Jag håller mig till burspråket där jag bygger upp en miljö med tovade tomtar i grått och vitt och mosslandskap.
Jag hoppade över marknaden i år som ni säkert märkte. Stort lycka till!
Kram Anna

Källeboda lantliv sa...

Underbar matsal .. Charmigt bord ! Å så den lilla tomten .. Må så gott ! Kram Jeanette

Ekenäsliv sa...

Lagom är absolut bäst!!
Ser så mysigt ut…
Hoppas du haft en fin adventsdag.
Kram Anna

Anonym sa...

What's up, after reading this amazing post i am as well cheerful to share my knowledge here with mates.

my website coffee wholesale

Anonym sa...

I like the helpful info you provide in your articles. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite sure I'll learn a lot of new stuff right here! Best of luck for the next!

My web page ... Modcloth coupons