INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

torsdag 3 november 2011

Gammaldags Jul

Hej på er alla det är med stooor glädje jag varje dag går till butiken Lev Vackert och lägger min energi. Vi packar upp flera leveranser varje dag och butiken fylls snart ända upp i taket. Hela vår övervåning på huset är nyrenoverat och snart klart för att invigas. Det blir många fler sittplatser för större sällskap och det blir naturligtvis massor av inspiration och butik ovan.
Gammaldags jul tilltalar mig mycket och det är väldigt fint att blanda upp julpyntet med gamla saker från förr, speciellt gamla burkar, trätråg, drickbackar, grötfat och slevar mm
 ...........i jultider kan man ösa på ordentligt med grejer så att det händer nåt.Jag tycker om att stå och titta länge på saker, upptäcka något nytt, drömma mig bort eller gå hem och göra något kreativt. Den här hörnan i butiken blev till på det sätt jag tänkte.........

 ...........denna lilla kappa från sekelskiftet är underbar och den är till salu.........

 .............teer med dofter som tillhör advent och jul är packat och klart. Skorpor med kanel,saffran,kardemumma, pepparkakssmak mm...........

 .....randiga paraplyer i massor...........

 ..........skira kransar i det gamla fönstret............

Vi planerar även för de julmarknader vi ska ha i huset under alla adventshelger, alltså hela 8 st tillfällen. Vi har snart fullbokat alla platser och det är stor variation på sakerna som alla hantverkare kommer att ha till försäljning. ÅÅåååå herre guuuu vad roligt det ska bli. Jag hoppas att många kan planera in ett julbesök i Lev Vackert huset i advent, det kommer att bli en upplevelse, jag lovar dig.
Puss o Kram hela dan/Ingela.

26 kommentarer:

Teres sa...

Åh så vackra och inspirerande bilder! Börjar plötsligt längta till advent och jul.

Ha en bra helg! mvh/ Teres

Vitspets sa...

Så vackert längtar till jul NU ... Kram Karina

Ewa`s Galleri sa...

Så fint ni har gjort,älskar också att titta länge och hitta nya saker hela tiden
Ha en skön helg

Unknown sa...

Vackert. Underbara saker :)

Kram Maria

rosenälvorna sa...

Hej, jag blir så glad när jag tänker att jag om drygt en månad kommer att få stå där (och förhoppningsvis) sälja någon väska till någon lycklig :) Dessutom få besöka er underbara butik, som jag längtat. Trevlig helg! Christina

Anonym sa...

hej fint..ha en bra dag xx

All Seasons sa...

Wonderful!!
Can you come to Holland for a X-mas market? I love your things..

Hugs,

Rosor och Spetsar sa...

Du får verkligen till det så att det ser mysigt och inbjudande ut.
Kram
Annelie

Vida sa...

jösses så vackert ni har fått till det;) ja nu längtar jag ännu mer..vilken härlig tid det är med advent;))

tackförinspirationen
Vida

Sissie's Shabby Cottage sa...

Beautiful!!!!

hugs
Sissie

sagolikflora sa...

Hej!
Det ser verkligen super mysigt ut och nu blev jag inspirerad på gammeldags jul :) visst är det läckert. Fina kransarna är, o rolig ide med burklocken. Mumsiga bilder må jag säga.
Kram Caroline

Anna sa...

Åh, vad jag LÄNGTAR efter att få komma till er!! Det ska bli så KUL att få stå där som utställare och att få se er vackra butik på riktigt!
Kram Anna

Karen sa...

I love seeing what inspiring things you are doing!

Frøken Anker sa...

Hvor hyggeligt. Jeg ville gerne besøge din butik engang :o)

Hav en god fredag

Mys och hemtrevnad sa...

jag skulle så gärna komma på julmarkanden, men det känns som om det inte löser sig nått vidare...hum...kramis semlan

Änglar & Hjärtan sa...

Jag MÅSTE verkligen besöka eran butik någon gång! Den ser verkligen heeelt underbar ut! Förstår verkligen att du älskar ditt jobb!

Perlemor sa...

Vakkert og stemningsfult, jeg drømmer bort, skulle virkelig ønske jeg kunne besøke din butikk!

Ønsker deg en fin helg - kram, Lillian ;)

H elle K sa...

Å så vakkert og inspirende bilder... Ja, det er litt som skal på plass før Jul. Ha en strålende helg, jeg driver også å lager jule butikk. Klem kristin

Källeboda lantliv sa...

Ja säger bara ... Du har en underbar butik !! Rena drömmen .. Så härligt att kika in .. Tänk att drömmar kan slå in .. Tankens kraft ! Jag måste tänka mycket .. Ha en skön helg! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Johanna Stålros sa...

Lovely!!! Gammaldags jul röstar jag för. Önskar dig en riktigt fin helg. Kram Johanna

Tinas bo sa...

Såå vackra bilder!

Det kliar i fingrarna, jag vill börja pynta,lääängtar... :)

ha en mysig helg
Kramis Tina

Sandi~A Cottage Muse sa...

Simply beautiful!!

Unknown sa...

What a beautiful things for X-mas you have in your shop!!!
Have a nice day!
Nicole

Sara sa...

Denna butik måste man ju bara titta in på någon gång under en rundvandring i Sverige.

Jag vore jätte glad om du kikade in hos mig på: http://karleksforklaring.blogspot.com
Jag skriver en blogg om inredning, mode och mina mål i livet och hur jag når dem. Allt är sådär härligt shabby.

Pretty Ragged Threads sa...

You do inspire me. Just beautiful. I love the wreaths and oh the umbrella candy looks so pretty, yummy.
Hugs, Jackie

KNORKAN - Inredning och skönhet sa...

Så mycket fint :-)