INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 4 oktober 2011

Favoritkoppen

Hej igen på er alla som vill titta in. Jag är förtjust i olika teer och speciellt rött te. Rött te smakar oftast lite sött och det gillar jag, dessutom är det helt koffeinfritt och det är bra om man som jag kan ha svårt att somna......

 ..........just nu har jag några favoritteer som smakar gott och det ena är Lakrits & Hallon te mmmmm ochså en tesked honung i förståss. Honungen framhäver alla smaker i ett te och är ett måste. Gillar också Smultron & Vanilj te. De olika teerna finns i butiken Lev Vackert och många fler finns att välja på..........

.............jag dricker alltid te i någon av mina favoritkoppar. Jag älskar de här kopparna och de är de finaste jag sett någon gång. Det är en keramiker som heter Anna som gjort dom (Annas keramik).
Ha en fortsatt skön vecka och kram till er, ni alla gör mig så glad. /Ingela.

21 kommentarer:

The Vintage Farmhouse sa...

Pretty! ♥

theromanticrose sa...

Molto dolce questo momento del tè!Rosetta

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka läckra temuggar! Vill ha...eftersom jag endast dricker te och gillar muggar, tack för tipset!
Ha de gott/Marie

Mamma C sa...

Jag dricker bara rött, och det första lät jättegott.
Kram Mamma C

Källeboda lantliv sa...

Rött Tea? Bara druckit grönt innan ..låter spännande .. Måste provas .. Jättesöta koppar .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Levindas Värld sa...

Mmm jag håller med om att hon Anna gör oootroligt vackra koppar bla!! Dina är hur fina som helst! Jag önskar att jag tyckte om te så jag också kunde mysa me te-häng hemma ibland :-) Rött te säger du ska va lite sött, det låter faktiskt rätt gott! Å te luktar ju så himla ljuvligt oxå. Kanske måste ta mig en funderare på om jag borde börja lära mig dricka te :-) Om inte det funkar borde ju kopparna även passa utmärkt för tex jordgubbssaft, eller vad tror du ;-)

annika sa...

Lakrits och hallon te låter gott precis som smultron och vanilj. Nu är ju jag en kaffedrickare men jag gillar även te. Kopparna/muggarna är så fina. Såg dem i Falun förra året.

Kram
annika

Unknown sa...

so lovely! sigh...

bakom berget sa...

Underbara muggar. Teet smakar alltid bättre i fina koppar.
Hallon och lakrits....såå gott det låter! Det måste jag bara försöka få tag på.
Ha det gott! Kram Åsa.

Mys och hemtrevnad sa...

en underbar vecka önskas dig med...kramis semlan

VIT SOCKERBIT sa...

Har också testat hallon/lakris the, nästan som godis! Smultron och vanilj lät spännande. Otroligt vackra koppar. Ha en fantastisk dag!
Kram från Emelie

Fru Lagom sa...

håller med. fantastiska koppar =) vill också ha ;)

ha det fint!
/kräm

Anna sa...

Thé går det år i mängder här hemma! Men jag brukar ha i grädde, det framhäver smakerna så fint. Dessutom mättar det och fungerar som ett mellanmål på e.m - ett mellanmål utan kolhydrater!
Kram Anna

Magdalena sa...

men så nyyydelige bilder..
flott stilleben!!

jennifer sa...

Hejsan! fin blogg. lust att följa varandra via bloglovin?
Om du är flitig och kommenterar mina inlägg så tar jag mig mer tid till dig och kommenterar dig :) Kram

Vida sa...

ja de där kopparna är lätta att älska;)) de är så himla vackra och ser goa ut att hålla i:)

Vidakram

Petra-Lantlig Charm sa...

Vilka härligt vackra koppar!! Finns de att köpa fortfarande??

Jag har precis börjat gilla rött te och honung är ett måste :)

Oxå väldigt gott att ha citron å ingefära i teet...mmm!

Kram Petra

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Ingela!
Ni har många goda tesorter, ska köpa någon mer nästa gång. Jag gillar också rött te och grönt och de är ju nyttigare också:-)
Tekopparna är så fina. Teet blir ännu godare i en fin kopp!!!
Kram Susanne

Hanna sa...

Ha en fin fredagskväll!
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad vackra bilder.Mmmmums vilka goda sorter på the lät ju bara så gott!Sedan smakar det ju ännu godare om man har en vacker kopp.Ha en mysig och skön helg goa du.Kramar Rita ♥

piccolaceleste sa...

ciao che meraviglia..a presto lù