INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 25 juli 2010

Sommardukning/ Summer table setting

Hej alla sköna,jag är fortfarande på Öland,min paradisö, skillnaden mot alla andra år vi varit på Böda är att i år har det varit fullständig regn och storm kaos här. Herre guuu säger jag bara, jag har aldrig varit med om något liknande på alla år jag varit här. Allt vi har är blött i yttertältet men inte i husvagnen som tur är. Min man fick både gräva diken runt om och upp med stormlinor. Till sist stod allt i vatten och jag trodde att allt skulle blåsa bort, phu vilken natt. När vi vaknade i morse hade det kommit ner 80 mm regn och delar av campingen stod i vatten. Det var som ett katastrofområde och jag insåg att det fanns familjer som ha.de det tusen ggr värre än oss. Allt dom hade flöt,slamsugare var här och försökte avleda vatten,  familjer hade inget tält att vara i mer, barn stod och skakade av att de frös för att allt var blött. Ja jag säger då det. Nu ikväll har mycket av vattnet runnit undan men många familjer har lämnat campingen för den här gången.Vi hoppas på bättre väder till veckan och jag håller humöret uppe..... 


.....jag fortsätter att visa stilleben från en underbar solig dag hemma i min trädgård......

......dukat med små söta sommarkoppar på en antik duk..........

......små söta solvarma smultron smakar fint en sommardag som denna.....

.....just nu är det många roliga saker som händer i mitt liv och en av dem är reportaget i tidningen Lantligt. Det är många sidor i tidningen som är från vårt hem.  Många olika stilleben  visas och det är 1 1/2 år sedan det gjordes.Tidningen finns att köpa t.o.m 15 Augusti och är en bilaga till Aftonbladet.
Tack alla ni som tittar in, jag kan tyvärr inte besöka er just nu eftersom det tar evigheter att surfa här på campingen.Jag är så glad att så många skriver till mig och ger alla en kram var KRAAAAM. Jag fortsätter med mina vita trädgårdsstilleben ett tag till, kram igen/Ingela.

31 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Ojoj..det var oväder som hette duga de!!..Stackare..inte kul att få allt blött..hoppas ni kommer få ett fint väder nu under den kommade veckan..det sägs att det ska bli kanonvarmt:).. fina och söta sommarbilder... ha de gött..
kram..Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh, gumman så tråkigt att ni har sådant väder! Men, du ger ju inte upp i första taget, så nu hoppas jag att det vänder och att ni får fint till veckan.
Då kanske ni tinar upp lite och får njuta några dagar också!
Den där tidningen har jag inte sett, men den ska jag allt ta och leta upp.....
Ha det gott!
Kram Mia

bakom berget sa...

Regn, regn, regn...nu har jag ledsnat! Visst, det behövs. Men det kunde ju vara måttligt, när det nu kommer. Trist med campingen dränkt i vatten. Jag har varit på Öland, en enda gång och då var det precis så där. Ganska länge sen nu.
Va fin din zinkbyrå är. Ett riktigt fynd ju!
Hoppas ni får en torrare semester nu.
Kram Åsa.

Louise sa...

Usch ja mig vilket inferno ni levt i på campingen....Inte roligt!! Bilderna du visar är däremot väldigt vackra!!

här är gudagott att vara sa...

Jag läser och tittar in till dig jätteofta men har varit dålig på att kommentera.Nu blev det av.
Du är så kreativ och duktig.
Fina bilder!
Haregott!

Mamma C sa...

Vi har oxå varit på Öland en sommar i slutet av 90-talet. Då åkte barnen med sina badbåtar på campingen. Tälten flöt omkring och många fick gräva diken runt sina husvagnar. Men annars är Öland fantastiskt vackert. Fina bilder du tagit.
Kram Mamma C

Norregård sa...

Hej!!
Jisses, tänk vi åkte därifrån i tisdags efter en kanonvecka!! Vilken otur, men det ska bli bättre imorgon tror jag!
Måste ha tag i tidningen, kul att du är med! Ha det så bra Ni kan!

Kram Malin

Margareta sa...

Hej!
När väl regnet kom så var det med besked.
Såå fina sommarbilder du visar.Så här har man ju kunnat ha det många dagar denna sommar.
Tidningen verkar ju trevlig.Ska köpas.

Ha en bra vecka!
Kram Margareta

Sirpa sa...

Hej Ingela!
Vad skönt att höra att du mår bra efter sånt vädret! Min äldre dotter kom hem idag från Öland.
Dina bilder är jätte fina! Längtar efter sol och värme.
Den där tidningen måste jag köpa.
Hoppas ni har det bra i forsättningen där borta!
Kram Sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackare, det låter inte alls kul. Nu hoppas vi att det blir bättre väder imorgon. I din trädgård lyste solen ialla fall fint, jättevackra bilder.
Kramar från ett regnigt Värmland
AnnaMaria

sylvia sa...

hei Ingela,
å som det har regnet hos dere,så det på nyhetene,håper dere får sol å varme nå,deilig med ferie.
så nydelige bilder.å grattis med reportasje,så gøy.
ønsker deg fine sommer dager.
klem fra sylvia

Skogslyckan sa...

Älskar ditt vackra pressglasskål på fot...kram Pia

Nordic Sence sa...

Vilka söta koppar! Blev väldigt nyfiken på er bok...så fina bilder.

Linda

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Ingela,
Oh, what a shame that you have had such bad weather. It sounds as if you are trying to make the most of it and still enjoying yourselves.
..... and what beautiful images of your garden. A big contrast to the weather that you are experiencing !!
I really do hope that the weather changes for you and that you get some sunnier days. XXXX

Ljuva Drömmar sa...

Oj, vilken händelserik semester ni har...hoppas att den blir lite lugnare i fortsättningen och att solen skiner på er istället!

Kramar Maria!

n o r d i n g å r d e n sa...

Bara så ljuvligt kafferep: ) jag älskar gamla koppar och vackra fat på fot, just så vill jag inta min sommarfika. Ljuvliga arrangemang och bilder som vanligt Ingela och förra gången glömde jag ju skriva, du är ju verkligen i ropet nu, jag såg dig som månadens blogg i Lantliv, stort grattis till det och så reportaget i AB's Lantligt, så kul, och så boken snart, du börjar bli en rikskändis: ) Längtar tills jag får se boken med spänning... Ha det bra på Öland, må solen torka upp er blöta camoing snart! Mari.

nina/nice sa...

Oj vilket oväder ni råkat ut för!
Hoppas solen och värmen kommer
snart, så allt torkar upp igen!
Underbara bilder från er fina
trädgård, som alltid...
Grattis igen till månadens blogg!
Och tack för tipset om reportaget.
Ha en fin vecka!
Kram Nina

Det vita dårhuset sa...

Men shit!!!
Stackars människorna med tälten....Barnens semester spolats bort.....

Men underbara bilder bjuder du på i alla fall Ingela ;o)

Kram på dig och hoppas ovädret håller sig borta för er!

Mys och hemtrevnad sa...

vilka härliga bilder du bjuder på...men mindre härligt semesterväder ni har. Det sägs att efter regn kommer solsken...kramis semlan

It's me sa...

Hello my darling Ingela.....what a beautiful pictures..enjoy your vacation time there.......you needed !! did you get my mail????...wishing you a great holliday.....happy sunny funny week .........love Ria

Siren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Siren sa...

Oioi...og jeg som trodde det var bare Nord-Norge som hadde forferdelig vær! Nå har jeg ingen grunn til å klage mer! Jeg er forresten nettop kommet hjem i fra ferie i Sverige, og der var det varmt og godt! :)
Nydelige bilder i fra din hage, I like! Gratulere så masse som månedens blogger, ingen kunne fortjent det mer enn du! Klem :)

Marita sa...

Hela min uppväxt har vi campat varje sommar...så jag förstår precis hur ni har det!!! Camping är kul, men när det regnar kan man verkligen hålla sig för skratt!! Hoppas vädergudarna blir på bättre humör så att ni får några sköna dagar också!
Underbar dukning du visar! Vackert sommarporslin!! Jag samlar på vackra kaffekoppar med rosor på!! Det är väl därför de faller mig så väl i smaken!
kram, Marita

lavendel mio sa...

Ja huff for en sommer vi har hatt i år, tror det er nedbør rekord...men i helgen har vi hatt nydelig vær , håper det blir slik noen dager:)
Nydelige bilder, så fine kopper du har:)
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

(eddas) sa...

Nei...huff denne sommmeren har ikke vært noe og skryte av:(
men en får jo bare kose seg så best en kan....nyyydelige rosekopper:)
eddaKlemmer

Fröken Piff sa...

Åhnej, vilken otur med vädret! Hoppas det blir bättre nu då och att ni har det mysigt ändå! Jag tycker det bara är skönt med regn nu men jag sitter ju i en torr lägenhet:)

Vad fint du dukat! Ska kolla om jag hittar den där bilagan:)

Kram Charlotte

Michaela sa...

MAMMA! Kan du ringa mej nångång kanske?

Ring på jobbnummret. Pappa har det som sms i sin mobil.
Ring typ nu? :)

/ mickiis

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Ja visst är det trist med regniga semsterdagar..hoppas ni har bättre väder nu. Själv är jag oxå semester och det började regnigt..men nu verkar de ha vänt..kolla gärna in hos mig och se mina semsterbilder:)

Ha en fin kväll!
Kraam Izabell

Home and Lifestyle sa...

I hope the weather will soon better with a lot of sunshine! Many years ago we had a holiday in Holland...two weeks full with rain, rain and rain and I didn't like that!!

Wish you a good holiday! Many hugs, Ingrid

Unknown sa...

Hej Vännen! Skoj att prata med dej i går. Har inet hunnit maila dem än men jag gör det efter jobbet.
Vackra bilder som alltid! Hm, lantligt det har jag helt missat jag måste la va världens veligaste. Ska se om jag inte hinner med att inhandla den nu innan jobbet. Miss you! Kram Petra

Joyforhome sa...

härligt porslin du visar :) hoppas du har det härligt där på öland :)

Kramar Malin