INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

fredag 12 februari 2010

Vår i fönstret / Spring in the window

Hej, har en ynka ledig dag och ni vet hur det brukar vara då, tusen saker som bör göras, känns som att jag inte hinner någonting. Skulle vilja pyssla med allt möjligt men får ta och röja här i stället för här ser det ut måå ni tro. Har fotat nu i flera timmar och rört till det nåt alldeles förfärligt. kan ju inte riktigt med min nya systemkamer heller så bara det tar en massa tid att lära sig.
Hur som helst så gjorde jag lite vårligt i mitt köksfönster........

......ägg är vackert året om, den gamla terrinen är ett loppisfynd.......

..........i en gammal bok från början av 1800 talet finns denna underbara gamla skrift, jag har använt denna tjocka bok till många saker jag pysslat med........

.........dessa två krukor hittade jag på loppis här om dagen för 5:- st de är helt underbara, de små söta pärlhyazinterna passade så bra i dom...........

........tack alla ni skrivit till mig om äggen jag gjort, det var många som ville köpa både butiker och andra och jag skulle verkligen vilja sälja dom till er  men det finns inte möjligheter för mig att hinna med att producera till alla. Jag blir väldigt glad över all respons jag får på det jag gör, jag vill att ni ska veta det och alla ni alla värmer mitt hjärta. Ha en härlig helg och kram på er/Ingela.

68 kommentarer:

Louise sa...

Jättevårigt och fräscht i ditt fönster! terrinen ser alldeles underbar ut..men visst står väl locket stadigt?? Skön helg!

här är gudagott att vara sa...

Jag har tittat på dina ägg
jättefina, inte undra på att du har spekulanter.
Du pysslar till det du, vilken härlig terrin du har fått tag på.

Jag är snart färdig med tvättstugan så jag kommer att visa bilder därifrån så fort det blir klart.
Just nu är det Rally som gäller.
Haregott!

Home and Lifestyle sa...

Spring in the window...it makes me happy and I hope spring will come soon! Thanks for sharing your pictures!

Wish you a very happy weekend!

Lovely greetings, Ingrid (Home & Lifestyle)

Anonym sa...

Å vilka fina bilder! jag gillar verkligen din soppterrin. Letar efter en sånn jag med.

Ha en trevlig helg och alla <3-ns dag!

Kram Linda

sylvia sa...

hei Ingela,
å vakkert i ditt vindu,å den suppe terrin.for et herlig loppis funn det var,ja alt sammen ar helskjønt,'tenk å ha en så gammel håndskrevet bok,heldig du,
ønsker deg en nydelig helg.
klem fra sylvia

Ruusa sa...

So wonderfull pictures!! The atmosphere is so calm and this was a nice way to start this weekend. :) Trevligt veckoslut på dig också!

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder du har tagit som alltid.Vilken underbar soppterrin du har.Köksfönstret blev jätteläckert.Ha en mysig och härlig helg gulliga du Varmkram Rita ♥

Vintage House sa...

hej hej,
vilket underbart fönster:) den gamla skriften är ljuvlig och resväskan underbar underbar.
ha nu en mysig helg!
kram sandra

Missfryd sa...

For et herlig vindu!! Masse lekkert og nydelig med blomster som gir et hint av vår.
En riktig god helg til deg:-)
Klem Ingrid

Hanna sa...

Vad fint du har gjort i fönstret!
Och jättefina ägg i förra inlägget! Förstår att folk vill köpa av dig :)

Ha en fin Valentin-helg!
Kram Hanna

Familien i Fjellborg sa...

kjempe fine egg, jeg blir urtooolig inspirert av din vakre blogg.
Håper du får en koselig fredag
klem anita s

Änglarnas hus sa...

Ja det kan man kalla vårfönster!! så fräscht!

jättefina småkrukor..förstår att du blev nöjd!

ha en mysig fredagskväll!!

Kramis Sanne!!

Ainosofia sa...

Underbara bilder <3

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte fina bilder, så fint med ägget i blomman, Ha en super skön helg kram Susanne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina bilder!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Millas hem sa...

Men vad fint överallt! Milda Matilda!=)

Trevlig helg önskar jag dig!

Alexa sa...

Hello Ingela:)
Your window looks beautiful in the kitchen!
Spring Decorations ...
I like very small houses. Are these lanterns?
I wish you a nice weekend and a lot of rest:)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Du har det så vackert! Så mycke fina detaljer både här o där! Å fina ideér har du ju alltid!
Ha en trevlig helg!
Kram Agnetha

Vecka - Vecka sa...

Härligt med vår i fönstret! Och fint med pärlhyacinter! Har inte sett några här ännu..

Trevlig helg!

Kram, Lotta

Norregård sa...

Så vårigt och fint!!
Du är en riktig inspirationskälla!!
Så mysigt hos dig Ingela;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Ania sa...

Very nice photo and your blog!!!I take from you inspiration..

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ingela!

Åh det ser jättefint ut i ditt fönster, en massa fina saker!!!

Den där gamla boken med den underbara skriften är ju såå fin!

Kram och ha en fin helg, hoppas du hinner ta det lite lugnt emellan varven...

Mia

StinasLoppis m.m sa...

Hej Ingela , ja nu längtar man till våren o lite sol , ha en fin alla hjärtans dag Kramen //STINA

Mitt hvite hus sa...

Hei Ingela..

Jeg blir helt salig av bildene dine.. så utrolig vakkert og sjarmernde... Du er superflink å sette smamen dine stilleben..


ha nefin fin helg..
Klem Kerstin

Körsbärshöjden sa...

Så fint med olika nivåer i fönstret, fint att gamla böcker kan få ett nytt användnings område :)

Ha en fin Lördag
Eva

Les Cotrions sa...

Amazing your Spring window!I love each detail!
Happy week end!
Vale

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det var åter igen fina bilder. Gamla resväskor är finast omålade som din tycker jag.
Kram Anette

Unknown sa...

Hej, vilken underbara bilder du visar igen ♥
Fantastisk vacker terrin du har fyndat♥ Vackert, underbart vackert!

Ønskar en mysig helg!
Anki

lovefriidrott sa...

Hej gumman,,,,


,,men visst blir det rörigt när man fotar.
När jag har fått varor och ska fota till webbutiken, ser hela nedre plan ut som ett katastrof område.
Men men,,,,,det kan jag stå ut med:):) tycker det är fantastiskt roligt att fota:)
Tittade in till dig snabb, får inte vara framför datorn på minst en vecka pga inflammationen på näthinnan:(


Som vanligt,,, så Fina bilder

Ha en jätteskön o fin helg
'Stor kram" Sari

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint !!! Och vilken underbart fin terrin !! Vad du är duktig på att få fina bilder...och alla vackra saker !!! Toppen..vet du, jag riktigt längtar till er bok nr 2..jag kommer att köpa den på stört !! Månne om den går att förboka redan nu hos någon, ska kolla upp det !!
Ha en fin helg min vän
Kraaaam Anette

Ljuva Drömmar sa...

Vilket underbart härligt fönster du har! Såå mycket fint att titta på och få inspiration ifrån. Den gamla boken var ju rent gudomlig!

Skönt med lite vårkänslor...är lite ont om det när jag tittar ut på all snö.

Hoppas du får en underbar helg, kramar Maria!

Anette sa...

Åh vilket vackert pyntat fönster! Där skulle jag vilja sitta och kika ut på fåglarna med en kopp kaffe ;)

Ha en fin lördag

kramar @nette

Älskade pion sa...

Vilket vackert fönster du har,såååå mycket fina saker,man hittar nya saker hela tiden. :) Ha en skön helg. kramar Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det här fick man riktiga vårkänslor av, du har pyntat så fint. Din terrin är ju helt ljuvlig också, vilken toppen-loppis du hittat.
Ha en bra helg och Valentindag
Kramar
AnnaMaria

Soltorpsgarden sa...

Så fina bilder och så fina dom där krukorna var! Visst är det kul att plocka in vårblommor nu? Pärlhyacinter mm så snyggt! Vill ha vår nu! Kram Vivi

. sa...

Ja, de där små krukorna var verkligen fynd!

Så vackra bilder du tar, rent tekniskt, och så vackra saker bilderna visar!

Ha en trevlig alla hjärtans dag imorgon. Kram Camilla

Ljuva lantliv sa...

Så vackert du har gjort i fönstret! Önskar dig en härlig alla hjärtans-helg. Kram Anna ♥

Nylyckan sa...

Hej Ingela! Fint det var med den vita soppterrinen med murgrönan och det vita ägget och kortet. Dina kort är så fina! Tänkte på dig när jag strosade runt i en av mina favvobutiker i Karlstad noll 54. Ha en trevlig kväll!. Kram Åsa

Hanna sa...

Så fint.
Ha en bra lördag.
Kram
Hanna

Sara sa...

Du har verkligen en känsla för inredning!
Jag gillar hur du använder gamla skor för att inreda!
Jag vet en sida som säljer finfins tavlor som du kanske skulle gilla:

http://antikvitt.blogg.se/

(eddas) sa...

Så fine bilder du viser....er så koselig i vinduskarmen din....nydelig terrin...jakter på ..men ikke lett og finne....
de eggene du laget...hva brukte du inni?? isopor??
De var kjempefine...skal jaggu prøve meg jeg og:):)god inspirasjon...
ha en kos kveld
klemklemklem:)

Unknown sa...

Hej!
Hela arangemanget var fint, speciellt soppterrinen. Jag har bara inte vant mig att ha så mycket i fönstren, men har sett det mycket hos bloggare.
Kram Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Ojojoj.., öppnar DU en bloggloppis Ingela så får jag ju ett rent helvete!!!!
Förlåt för det grova uttrycket men det vore väl en dröm den dagen du fick för dig att göra av med dina vackra "juveler"!!!!
Jag hade bannimej sett till att stå först i kön:)))

Nu skall jag fira dagens slit med en rejäl Baileys till kaffet...
Ha en fortsatt skön helg
Kram kram
Marianne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Riktigt vårligt och vackert i ditt fönster. Jag är inte alls förvånad över att alla gillar dina fina ägg med vintage känsla;-)
Önskar dig en riktigt go alla hjärtansdag.
Kram,
Regina

[ c o y o t e ] sa...

Hej tjejen!
Vad soligt du verkar ha det hos dig!! Så snygga krukor du fått tag i för en såå billig peng! Wow!
I Like! Älskar när det är billigt.
Hur mår du då vännen? Du tar det lugnt med hälsan väll?! Systemkamera?! Är jag med lite rädd för ; ) Vågar knappt skaffa mig en..

Kram hjärtat..
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Så vårigt och fint du har gjort. Skönt att få röja också. Skulle jag också behöva. Gillar dina krukor och äggen sedan, helt underbara.

Kram Ullis

becca sa...

Hejsan,
Vad härligt fint och vårigt, förstår att ALLA vill ha din ägg, dom är underbara.

Ha en mysig alla hjärtansdag,
kram Rebecca.

Old and New Home sa...

Krukorna var ju helt underbara. Kul när man verkligen kan fynda *L*

Du har gjort så fint i fönstret.
Ha en hjärtlig dag idag

Kram Cattis

Sköna o Gröna Ting sa...

Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
Ta väl hand om dig...
Marianne

Lunalei ;-) sa...

Hei på deg, skjønne Ingela! Nå kommer jeg innom med en stooor hjerteklem til deg!

Så fint et vårvindu du har lagd - og det passer så godt å pynte med egg i disse tider - spesielt i dag... Før feriet de Luperlica i dag. Og guden/e de feiret stod for fruktbarhet og nytt liv!

Den boka du har vått tak i er virkelig en skatt - nyyydelig håndskrift. Og de små krukkene til kr. 5....fantastisk - de var jo så søte!!!

Jeg må også rydde litt i dag - og bake en kake. Det er jo morsdag må vite ;-)
Ha en strååålende dag!
Hjerteklem fra Lunalu

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!!! Og så flotte egg du har dekorert under, skjønner godt at alle vil ha dem!! :-) Håper du har en god dag! Krem

Home No.1 sa...

Hej vännen! Önskar dig en fin Alla hjärtans dag! Kram Annica.

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej Jag vill ge dig ett hjärta på alla hjärtans dag.
Kram Anette

Hemmet Är Min Borg sa...

vill önska dig en trevlig Alla Hjärtans Dag
Kram

salige lavendel sa...

Åh, så lekre bilder!!!

Anne-Marie sa...

Hej Ingela!
O vad fint i ditt fönster!och så kul med er nya bok!Den ser jag framemot!
Ha en skön Alla hjärtans dag!

Kram Anne-Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Ingela, åh vilka proffsiga och vackra arrangemang, med hopp om påsk och vår! Så smakfullt!!

Tack för dina rara kommentarer!
O ja, tack, ska kika in till er ang mailen och frågorna, ska tag i det, har jobbat så mycket att det inte är klokt, längtar så efter att fota och inreda, tur man kan ha inlägggen i utkastet: )

Vi hörs snart Ingela & Petra. Mari.

mig & alice sa...

En jättekram till dig med vännen.

Vilket absolut ljuuuuuvligt fönster!!!

Snacka om kreativitet...nu snurrade du till det i skallen för den här bruden, hahahaha.

Förstår fullkomligt att du inte hinner producera vackra ägg, ni har ju en hel del annat för er :-).Men visst är det roligt med respons.

Känner absolut igen det där med att vara ledig en enda dag och då minsann ska det röjas, pust!
Hoppas att du haft en alldeles underbar Alla Hjärtans dag!

Massor av kramar
Melinda

My Lovely Things sa...

Så vackert..
ha det så gott,,

kram Anna

Åsa sa...

Så fantastiskt fint i ditt fönster. Och dina ägg...förstår att många vill köpa.

Kram till dej vännen.
Åsa

Marias gamla saker o sånt sa...

Oj...vilken fin och inspirerande blogg du har!
Vill göra om allt hemma när jag kikat in hos dig...

Ha en fortsatt härlig Alla Hjärtans Dag

Kram
Maria

Piitis sa...

Hei Ingela,
Your window looks a wonderful.
Lovely..lovely:))

I wish you a great new week!!!

^_^Piitis

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Tack för hälsningen hos mig.
Jättefint vårigt fönster. Så mycket fina saker.
Gillar som så många andra dina ägg. Du borde sälja.
Kram Milla

Anki sa...

Tack sötehjärtat! Det var ett friskt försök iaf, hihi!
Önskar dig en fin vecka!

Kram kram!

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
hoppas du haft en underbar alla hjärtans dag:)
Själv har jag bara njutit, ätit choklad praliner o druckit rött:) mumsfillibabba.

Som vanligt har du tagit så fina foton och gjort så fint,,,man blir grön av avund;) Vill oxå ha så:)

Och äggen hade jag missat,,,skrållade ner...OCH så jäkla fina,,,alltså,,,,ja jättefina underbara:) VILL HA:)

Ha d gott
Kram Sari

blomsterboden i skanör marie sa...

HELT underbatrt vacker bok du har lyckats få tag på, jag letar å letar men lyckas inte komma över nån, tyvärr=(
Tack för dina kommentarer hos mig, det värmer.
Ha det bäst!! kramkram marie

Rummet för välbefinnande sa...

En liten försenad alla hjärtans dag kram till dig Ingela. Ta det varsamt nu så inte du sliter ut dig. Ja, det kom ju från rätt mun "fniss" Har så mycket på gång nu så tiden bara forsar fram, men oj så kul det är.
Sköt om dig nu min vän!
Kram kram Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej raring!

Så härligt med pärlhyacinter. Måste nog köpa på mig några nu när jag åker in till stan.
Och vilken bok du hittat. Den måste vara urgammal. Jag fick en stor gammal bibel av svärmor för flera år sedan. På den tiden ville jag inte ha sånt framme utan den blev liggandes i ett förråd. Nu måste jag bara gräva fram den ser jag...

Kram Viveka